۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۵۰۱۷

فعالیت 152 استاد در مدارس علمیه برادران لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان گفت: 152 نفر از اساتید بومی و غیر بومی در مدارس علمیه برادران لرستان هم اکنون مشغول فعالیت هستند.
کلاس درس، استاد

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: آموزش دروس حوزوی و تقویت فعالیت های پژوهشی مهم ترین هدف مدارس علمیه است.


وی با اشاره به فعالیت 152 استاد در مدارس علمیه لرستان افزود: این تعداد از اساتید حوزه های علمیه لرستان به صورت پاره وقت و تمام وقت در مدارس استان مشغول فعالیت هستند.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به وضعیت اساتید در مدارس علمیه استان یادآور شد: برخی از این مدارس دارای استاد سرا بوده در برخی شهرستان ها نیز با توجه به نبود این مکان و درخواست مدارس ساخت استادسرا در حال پیگیری است.


وی با بیان این که تربیت اخلاقی طلاب در کنار تربیت علمی آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: در این مینه اساتید باید به برنامه های اخلاقی طلاب توجه کنند.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان در ادامه یادآور شد: در برخی مدارس با توجه به نیاز به وجود اساتید بیشتر از ابتدا سال تحصیلی اساتیدی برای مدارس جذب شد.


وی با بیان این که تاکنون مشکلی در زمینه کمبود اساتید در مدارس علمیه وجود ندارد، افزود: سالانه در راستای جذب اساتید از بین حوزه های علمیه لرستان آزمون جذب اساتید برگزار می شود و افرادی که توانایی لازم را داشته باشند جذب خواهند شد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه های علمیه لرستان نیز که مجوز تدریس نداشتند، در سال جاری مجوز تدریس آنان صادر شده است.


وی هدف از برگزاری آزمون جذب اساتید را ارزیابی سطح علمی و اخلاقی اساتید و توانایی آنان در بیان مطالب بیان کرد و گفت: رابطه اساتید با طلاب مهم ترین عامل موفقیت آنان است.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر این که اساتید با طلاب باید رابطه ای دوستانه و صمیمی داشته باشند، افزود: طلاب نیز افزون بر یادگیری دروس حوزوی در زمینه های علمی و پژوهشی نیز از توانایی اساتید بهره مند شوند./9459/302/ب1

ارسال نظرات