۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۱۰۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

نقد دولت سابق باید منصفانه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: انسان وقتی در قدرت است همه او را تعریف و تمجید می کنند، اما وقتی که پست را ترک می کند، مورد نقد و انتقاد قرار می گیرد و همه گناهان را به گردن او می اندازند، در این شرایط کسی برنده است که برای خدا کار کرده باشد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه شورای اداری چالدران با اشاره به انتصاب حجت الاسلام قره داغی به عنوان امام جمعه چالدران، اظهار داشت: مسؤولیتی که خدای متعال بر عهده ما گذاشته است را برای پیاده کردن مطالبات مقام معظم رهبری و سعاتمندی خود در عالم آخرت صرف کنیم.

 

وی افزود: با حضور حجت الاسلام قره باغی امیدوارم که بیش از سابق تدین و دینداری در این استان افزایش یافته و وحدت و انسجام مردم منطقه بیشتر شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: خدای متعال در سوره اسراء به پیامبر بزرگوار اسلام سفارش می کند که به سه دستور در این آیه عمل کند «وَ مِنَ الَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسىَ أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا محموداًوَ قُل رَّبِ أَدْخِلْنىِ مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنىِ مخُرجَ صِدْقٍ وَ اجْعَل لىّ‏ مِن لَّدُنکَ سُلْطَنًا نَّصِیرًا»؛ اگر ما مدیران به این سفارشات عمل کنیم، حتما در کار خود موفق می شویم.

 

شب بهترین فرصت برای راز و نیاز با معبود است

امام جمعه ارومیه در تفسیر آیات فوق از سوره مبارکه اسراء، گفت: بهترین فرصت برای راز و نیاز هنگام شب است که مشغولیت انسان کم است و جسم و روح آماده عبادت و راز و نیاز با معبود است.

 

وی افزود: مدیر و مسؤول اگر با مردم صادقانه عمل نکند شکست می خورد و اقل آن از چشم مردم افتادن است که ارزشی برای مردم ندارد، اما اگر انسان با مردم صادق باشد و درست عمل کند، مورد قبول و محبوب مردم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی سفارش دیگر خدای متعال از رسول خود را طلب یاری همواره از پروردگار عالمیان عنوان و ابراز کرد: خدای متعال با صراحت بیان می کند که باید با او رابطه خصوصی بر قرار کرد و با او به راز و نیاز پرداخت، اگر ما این سه مساله را رعایت کنیم؛ عبادت در شب، صداقت با مردم و طلب یاری از حق، در همه عرصه ها موفق می شویم.

 

کبر و غرور عامل نابودی انسان می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اگر منیت ها افزایش یابد و انسان دچار کبر و غرور شود؛ خدا او را بر زمین زده و نابودش می کند، در مقابل اگر انسان مومن باشد خدای متعال محبت او را در قلب ها قرار می دهد.

 

وی با تصریح به این مساله که عزت و ذلت همه به دست خدای توانا است، گفت: برخی از افراد هنرمندند، اما کسی به سراغ شان نمی رود، اما برخی از افراد بی آنکه هنر خاصی داشته باشند در نقاط مختلفی مشغول فعالیت هستند و خدا روزی او را به سادگی می رساند و او را عزیزاش می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: خدای متعال در ادامه آیات فوق می فرماید: «وَ قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ  إِنَّ الْبَاطِلَ کاَنَ زَهُوقًا» این سه مورد را که خدای متعال در این آیات توصیه فرموده است، امتحان کنید که به وسیله رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تجربه شده است.

 

بی ارزش‌ترین مردم در گذشته بر ما حکومت می کردند

امام جمعه ارومیه گفت: امکاناتی که در کشور ما به وجود آمده است همه به لطف خدای متعال است، در گذشته کسانی در کشور ما حکومت می کردند که اندک ارزشی برای ناموس مردم قائل نبودند، افرادی که کاملا به اجنبی سر سپرده بودند خدای متعال آن ها را برد و به جای آن ها چه کسانی را آورد؟

 

وی تصریح کرد: باید این فرصت ها را برای خدمت کردن به مردم قدر دانست که خدای منان می فرماید: «لَئِنْ شَکَرْتُمْ‏ لَأَزیدَنَّکُم‏»، این پست و مقام ها با یک تماس تلفنی تغییر می کنند، آنچه می ماند خدمت به مردم و برقراری ارتباط خداپسندانه با مردم است.

 

نقد دولت سابق باید منصفانه باشد

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم پند گرفتن از گذشتگان، خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی را که دعا می کنیم موفق عمل کند تا ثمره موفقیت آن به مردم برسد، اما بیشتر گناهان را به گردن دولت قبل می اندازند که باید در این زمینه انصاف رعایت شود.

 

وی ادامه داد: انسان وقتی در قدرت است همه او را تعریف و تمجید می کنند، اما وقتی که پست را ترک می کند، مورد نقد و انتقاد قرار می گیرد و همه گناهان را به گردن او می اندازند، در این شرایط کسی برنده است که برای خدا کار کرده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اگر انسان گوهری در دست داشته باشد هر اندازه که مردم بگویند که مس یا فلز بی ارزش است اهمیتی برایش ندارد، چون خود می داند که چه در دست دارد، اما فردی که مثلا گردو در دست دارد هر اندازه که مردم بگویند گوهر در دست دارد باز خود او می داند که گوهر در دست اش نیست.

 

وی تصریح کرد: ارزش ما در درون ما به این است که لله کار کنیم تا قلبمان قرص و محکم باشد و مرده بادها و زنده بادهای دیگران در دل ما وحشت و ترس ایجاد نکند، اگر انسان برای خدای متعال کار نکند به مانند این است که بر وری تار مویی قرار گرفته که هر لحظه ترس از پاره شدن آن تارمو وجود دارد.

 

مسؤولان چالدران همکاری صمیمانه با یکدیگر داشته باشند

امام جمعه ارومیه مسؤولان چالدران را به همکاری صمیمانه با یکدیگر و عدم داشتن کدورت از هم سفارش کرد و گفت: از هر کس که ناراحت شدید برای او و پدر و مادرش نماز بخوانید تا کدورت ها نسبت به هم از دلتان بیرون رود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه به عنوان امامت جامعه خدمت می کند و دیگر مسؤولان باید زمینه را برای تبلیغ دین فراهم کنند تا بتواند به وظیفه خود به درستی عمل کنند و هدف از حضور ایشان محقق نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار شد: هر اندازه که می توانید امکانات و شرایط لازم را برای انجام وظیفه ایشان فراهم کنید، چون فردی که از تهران یا قم کلاس های درس و بحث خود را تعطیل کرده و به شهرستان شما می آید تا آنجا خیمه دین را بر پا کند، یقین بدایند که این فرد نه به دنبال منافع مالی و نه پست و مقام است و خالصانه برای خدمت به دین آمده است، پس شرایط فعالیت ایشان را فراهم کنید.

 

وی در پایان تصریح کرد: کسی که لباس روحانیت به تن کرده باید غصه دین را بخورد و به فکر خدمت به دین باشد و شما مسؤولان شهری باید ایشان را یاری کنید./936/202/ب1

ارسال نظرات