۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۱۳۰
استاد دانشگاه:

مطالعه قیام عاشورا لازمه تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: امام حسین(ع) در پاسخ به نامه‌های کوفیان و حفظ حرمت خانه خدا مکه را به سوی کربلا ترک کرد؛ از لازمه‌های مطالعه داستان قیام عاشورا تفکر و ابلاغ درست قیام حسینی(ع) است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنجشنبه 5 آذر در کلاس اخلاقی که در حسینه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: امام حسن(ع) پایه‌گذار و امام حسین(ع) مجری قیام عاشورا بودند.

 

هرگز حق و باطل با یکدیگر جمع نمی‌شود

وی افزود: این اشتباه محض است افرادی بیان کنند امام حسن(ع) اهل صلح و امام حسین(ع) اهل جنگ بودند چرا که هرگز حق و باطل با یکدیگر جمع نمی‌شوند.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با علم لدنی که نسبت به شهادت خویش داشت خاندان خود را در این مسیر همراه کرد، بیان داشت: امام حسین(ع) در راستای اهداف الهی در صدد نشان دادن مظلومیت و حقانیت خاندان رسول خدا در نبرد حق و باطل بود.

 

حضرت زینب در کاخ شام یزیدیان را تحقیر کرد

نیکنام تصریح کرد: یزیدیان با برنامه ریزی خود در شام قصد تحقیر حضرت زینب(س) را داشتند اما این بانوی بزرگوار که تربیت شده مکتب پدر بودند در جواب یزیدیان فرمودند «من جز زیبایی در کربلا چیزی ندیدم» و این بیان نافذ سبب تحقیر یزیدیان شد.

 

وی افزود: آنان قصد به اسارت کشیدن حضرت زینب را در ذهن می‌پروراندند اما غافل از اینکه حضرت آنان را به اسارت خواهد کشید.

 

ابلاغ و تفکر، لازمه مطالعه داستان قیام عاشورا است

استاد دانشگاه ابراز کرد: امام حسین(ع) در پاسخ به نامه‌های کوفیان و حفظ حرمت خانه خدا مکه را به سوی کربلا ترک کرد؛ از لازمه‌های مطالعه داستان قیام عاشورا تفکر و ابلاغ درست قیام حسینی(ع) است.

 

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: امروز گروه تکفیری داعش آرزوی آنکه بتوانند با عملی تروریستی اقدامی در اماکن متبرک انجام دهند به گور خواهند برد چرا که این اماکن در قلب مردم جا دارند./813/203/ب1

ارسال نظرات