۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۱۳۶
استاد حوزه علمیه:

رعایت حقوق دیگران از آداب زیارت اربعین به شمار می‌رود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: در پیاده روی اربعین حقوق دیگران باید به درستی رعایت شود چرا که این از آداب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است همچنین از خصوصیات شایسته مومن کمک رسانی به برادر دینی خود است.
305136 305136 305136 305136 305136 305136

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه در کلاس اخلاقی که شامگاه پنجشنبه 5 آذر در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: از مهم‌ترین وظایف مومن، کمک رسانی به برادر دینی در زمان نیازمندی او است.

 

وی افزود: انسان نباید مانع عملی شدن کار خیر شود مانند رفتار بعضی از خانواده‌ها که مانع حضور فرزندان در مسجد هستند.

 

شجاعی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی از خانواده‌ها تنها به تناسب ظاهری و سلامت فرزندان خود دقت می‌کنند و از سلامت روحی و معنوی آنان کم ‌توجه هستند و این سبب ضعف فرزندان در این زمینه می‌شود و این حقی نیست که فرزندان بر عهده اولیای خود دارند چرا که پدر و مادر افزون بر تامین تغذیه جسمی فرزندان باید به تغذیه روحی آنان نیز دقت کنند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: از حقوقی که می‌توان برای فرزندان نام برد خودسازی پدر و مادر است چرا که اخلاق و رفتار آنان بر فرزندان بسیار تاثیر گذار است.

 

وی عنوان کرد: از ویژگی‌های خانواده آسمانی عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و در روایتی ذکر شده از علائم مومن زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی  است.

 

شجاعی اظهار داشت: زندگی انسان در عالم آخرت به مراتب پیچیده‌تر از این دنیا است پس باید به این نکته توجه داشته باشیم تا فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که در هنگام مرگ فردی صالح و بهشتی باشند و این نیاز به تلاش مستمر پدر و مادر دارد.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در پیاده روی اربعین حقوق دیگران باید به درستی رعایت شود چرا که این از آداب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است و همچنین از خصوصیات شایسته مومن کمک رسانی به برادر دینی خود است./813/202/ب1

ارسال نظرات