۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۲۹۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان پروژه نفوذ دشمن را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران به مسأله نفوذ دشمن اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این باره را جدی بگیرند، گفت: تحقق رهنمودهای رهبری بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: حضور میلیون ها زائر آن هم با پای پیاده به دنیا نشان داد که فرهنگ حسینی همچنان پویا و زنده است.

 

وی با اشاره به این که نخستین شکوفه های عاشورا در اربعین حسینی ظاهر شد، بیان داشت: مغناطیس پرجاذبه حسینی نخستین بار دراربعین جلوه گر شد.

 

امام جمعه نکا از اجتماع عظیم حسینی در اربعین به عنوان یک رزمایش سیاسی و فرهنگی یاد کرد و با بیان این که دشمن از این حضور میلیونی بسیار هراسان و عصبانی است، تصریح کرد: امت اسلامی در اربعین حسینی اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان می کشانند.

 

وی با بیان این که اربعین حسینی در فرهنگ دینی ما اهمیتی بسیار دارد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات اسلام است که در سایه قرآن و عترت شکل می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، هدف از این اجتماع بزرگ را تقویت وحدت مسلمانان در جهان اسلام دانست و پیام آن را مبارزه با ظلم و استکبار عنوان کرد و گفت: پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) از سنت های ارزشمند مسلمانان در اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام لائینی پیاده‌روی اربعین را تجلی عظمت اسلام، محبان امام حسین(ع) و مانور قدرت شیعیان در مقابل دنیای استکبار دانست و بیان داشت: حرکت دینی و سیاسی راهپیمایی اربعین در سراسر دنیا بی سابقه است.

 

وی با بیان این که عشق مردم به امام حسین(ع) یک کار خدایی است و این بالاترین سرمایه امت اسلام است، ادامه داد: محبت و عشق به اهل بیت(ع) سرمایه ای است که جهان اسلام باید از این ظرفیت عظیم بهره بگیرد.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در سال گذشته 20 میلیون زائر در اربعین حضور داشتند گفت: این اجتماع یک نوع مانور قدرت مسلمان و تجلی اقتدار امت اسلام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین و مهم ترین رسالت و مسؤولیت روحانیت در تاریخ تبلیغ دین و آشنا کردن مردم با آموزه های دین اعم از اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی بوده است.

 

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که انبیاء عظام الهی مهم ترین تکلیف آنها ابلاغ پیام های خداوند متعال به بندگان خدا و هدایت آنها به سوی سعادت و کمال ابدی بوده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که علما و روحانیان وارثان انبیاء الهی بر اساس حدیث شریف نبوی «العلماء وارثه الانبیاء» هستند تکلیف انبیاء در زمان ما بر عهده علما و روحانیان گذاشته شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنان که انبیاء الهی پیام آور سعادت دنیوی و تضمین کننده سعادت اخروی بندگان خدا بوده اند، علما و روحانیان نیز باید بستر ساز سعادت دنیا و آخرت مسلمانان و بندگان خدا باشند.

 

امام جمعه نکا بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای روز برای تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: در گذشته تنها ابزار مناسب تبلیغی منبر و تبلیغ چهره به چهره بود، اما امروز با پیشرفت تکنولوژی می توان از این ابزار های نوین در رساندن پیام الهی به جامعه بهره گرفت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله نفوذ دشمن اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص را جدی بگیرند، گفت: تحقق رهنمودهای رهبری بهترین راه جلوگیری از  نفوذ دشمن به کشور است.

 

وی استکبار ستیزی را شاخصه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران تا روزی که آمریکا از خوی استکباری خود دست بر ندارد، از شعار «مرگ بر آمریکا» دست بر نمی‌دارد./1317/202/ب1

ارسال نظرات