۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۶۰۰
کارشناس مسائل مذهبی:

ذکر صلوات کفاره گناهان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر می خواهید در زندگی با اهل بیت(ع) باشید در کاری که بر عهده شما گذاشته است، کم کاری نکنید چرا که اهل بیت(ع) خواهان افراد صالح و سالم هستند.
حجت الاسلام احمد اسلامي تبار حجت الاسلام احمد اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احمد اسلامی تبار کارشناس مسائل مذهبی یکشنبه شب در هیات ابوالفضل(ع) میدان شورای کاشان، کفاره گناهان را ذکر صلوات دانست و افزود: امام رضا(ع) می فرماید، کسانی که در پرونده آنها گناهان کبیره و صغیره وجود دارد و نمی توانند کفاره آن را بدهند، کفاره آن ذکر صلوات است.

 

وی ذکر صلوات را منشأ خیر و برکت دانست و با اشاره به روایات متعدد در این باره افزود: جوانان و نوجوانانی که درس های خود مطالعه کرده اند برای موفقیت در امتحانات ذکر 14 صلوات به نیت 14 معصوم و زمزمه دعای مطالعه، موفقیت آنها را در امتحانات تضمین می کند. 

  

این کارشناس‌ مسائل مذهبی یاد آورشد: روایت است، افرادی که حافظه آنها کم است و مطالب را خیلی زود فراموش می‌کنند، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد سبب می شود حافظه آنها دوباره برگردد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار ذکر صلوات را دارای دستاوردهای زیادی دانست و یاد آور شد: سعی کنید همیشه و در همه حال ذکر صلوات را بر زبان خود جاری داشته باشید.  

 

در کاری که بر عهده گرفته اید کم کاری نکنید

وی در ادامه با اشاره به راه هایی که می توان با اهل بیت(ع) بود بیان کرد: یکی از راه هایی که پیامبر اکرم به داماد خود توصیه می کند این است که اگر می خواهید در زندگی با اهل بیت(ع) باشید این است که در کاری که بر عهده شما گذاشته است، کم کاری نکنید چرا که اهل بیت(ع) خواهان افراد صالح و سالم هستند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی مانع پرداخت، عدم پرداخت مهریه و عدم پرداخت دیون را سه نوع دزدی دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید، دزد کسی است که خودش زکات نمی پردازد و مانع پرداخت زکات دیگران می شود.

 

حجت الاسلام مطهری تبار یاد آور شد: پیامیر اکرم می فرماید افرادی که نیت و هدف شان این باشد که مهریه همسر را نپردازد و مهریه زن را برای خودش حلال بداند دزد است.

 

وی افزود: همچنین هر فردی که وام و قرضی از کسی می گیرد و دیونی را بر عهده می گیرد اگر آن را نپردازد این فرد نیز جزء سارقین است، از این رو تسهیلاتی را که بانک ها در اختیار متقاضیان قرار داده است و آنها نپرداخته اند دزدی محسوب می شود.  

 

دزدترین، دزد کسی است که از نماز خود دزدی کند

این کارشناس مسائل مذهبی همچنین با تأکید بر این که دزدترین، دزد کسی است که از نماز خود دزدی گفت: برخی افراد ساعت ها وقت خود را صرف کارهای بیهوده می کنند اما هنگام نماز که می شود از عبادتش دزدی می کند از این رو این افراد از دزدترین دزدها هستند.

 

حجت الاسلام مطهری تبار یاد آور شد: این افراد برای دیدار با مسؤولان ساعت ها پشت در منتظر می مانند تا آنها را ملاقات کنند اما هنگامی که به ملاقات خدا می روند عجله دارند و ملاقات با مسؤولان را مهم تر از ملاقات با خدا می دانند.

 

وی با بیان این که برخی افراد نیز از کار خود می دزدند گفت: قالی بافی که در بافتن قالی کم کار خود نگذاشته است نه تنها همه او را دعا می کنند بلکه دانشمند خارجی وقتی در بازار کاشان نگاه اش به تار و پود قالی گره می خورد می گوید این خون دل کارگر است که نقش این قالی شده است و برایش ارزش قائل است./1307/203/ب1

ارسال نظرات