۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۶۰۶
سخنران حرم رضوی تبیین کرد؛

فضایل زائران امام حسین

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: خداوند حرمت و جایگاهی برای امام حسین (ع) قائل گشته که به واسطه آن هر که قدمی برایش بردارد و قطره اشکی برایشان بریزد و در مراسم عزاداری شان شرکت کند از آتش دوزخ دور خواهد شد.
زيارت امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم اسماعیلی جامی کارشناس مذهبی امروز در جمع زائران علی بن موسی الرضا در سلسله جلسات «در سایه سار رضوان» در مورد «فضائل زائران امام حسین(ع)» در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام حسین (ع) برای خدا سنگ تمام گذاشت و آن چه که داشت و عزیزانش را در طبق اخلاص گذاشت و خدا هم برای امام حسین (ع) سنگ تمام گذاشت.

 

امام حسین نزد خدا عزیز است و محبینش نیز عزیزند
وی به جایگاه امام حسین (ع) اشاره و خاطر نشان کرد: خداوند حرمت و جایگاهی برای امام حسین (ع) قائل گشته که به واسطه آن هر که قدمی برایش بردارد و قطره اشکی برایشان بریزد و در مراسم عزاداری شان شرکت کند از آتش دوزخ دور خواهد شد.

 

کارشناس مذهبی به ویژگی های زیارت امام حسین (ع) اشاره و تأکید کرد: از ویژگی های زیارت امام حسین (ع) شفاعت در روز قیامت است. یکی از مصادیق وفای به عهد ائمه (ع) شفاعت در قیامت برای زیارت کنندگانشان است.

 

وی به بیان دومین ویژگی زیارت ایشان پرداخت و گفت: طبق فرمایش امام جعفر صادق (ع)؛ «کسی که اباعبدالله را زیارت کند مثل کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد» مقامی بالاتر از این مقام وجود ندارد. ائمه به غیر امام حسین (ع) را زیارت کنید مثل این است که رسول الله را زیارت کرده اید ولی مقام زیارت امام حسین (ع) متفاوت است. حتی آرزوی زیارت امام حسین (ع) نیز ثواب فراوانی دارد و او به عنوان زائر الحسین نامش ثبت می شود.

 

اسماعیلی جامی بخشش گناهان زائر امام حسین (ع) را ویژگی دیگر زیارت امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: کسی که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) برود تمام گناهانش بخشیده می شود به شرطی که «عارفا به حقه» باشد.

 

وی جمله «عارفا به حقه» را تشریح کرد: به حقی که امام حسین (ع) بر گردنش دارد آگاه باشد گناهانش بخشیده می شود. چون افزون بر دوستی اهل بیت (ع) باید سیره و روش اهل بیت (ع) را سیره و روش زندگی خود قرار دهند.

 

هدف از قیام امام حسین احیای امر به معروف و نهی از منکر است
کارشناس مذهبی به هدف قیام امام حسین (ع) اشاره و اظهار کرد: امام حسین (ع) به محمد بن حنفیه فرمودند «قیام من برای کسب قدرت و ثروت و یا ایجاد شرارت نیست، هدف از قیام من اصلاح امور جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.»

 

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) بارها در کربلا به حضرت زینب (س) فرمودند «در نماز شبت برایم دعا کن و مبادا گریه و فغان کنی و صورتت را خراش دهی که باعث نگاه نامحرم به شما شود.» امام حسین (ع) انسان کامل است و تمام حرکاتشان برای ما درس است و تأکید به خواهرشان از باب ترویج امر به معروف و نهی از منکر است. حفظ حجاب و عفت تأکید فراوانی شده است. عفت یعنی هر آن چه خدا نازیبا و ناپسند می داند آن را ترک کنید.

 

اسماعیلی جامی به مبحث حق الناس نیز پرداخت و تصریح کرد: امام حسین (ع) به حق الناس اهمیت می دادند و سرزمین کربلا را خریدند و فرمودند نمی خواهم خون یارانم روی زمین غصبی بریزد و چادرمان را در زمین غصبی بر پا کنیم و از یارانشان خواستند هرکه حق الناسی بر گردنش دارد برگردد.

 

وی افزایش روزی و طول عمر و دفع بلا را از ویژگی های دیگر زیارت امام حسین (ع) برشمرد./861/203/ب1

ارسال نظرات