۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۰۵۷۸۹
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد:

راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ ترین تجمع انسانی در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به این که راهپیمایی اربعین، بزرگ ترین تجمع انسانی در طول تاریخ است، گفت: به یقین هدف از این اجتماع بزرگ تقویت وحدت مسلمانان در جهان اسلام و پیام آن را مبارزه با ظلم و استکبار است.
حجت ‌الاسلام علي اصغر حمزه، مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد

حجت ‌الاسلام علی اصغر حمزه، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، تصریح کرد: با این که ابزار تبلیغاتی به دست دشمن است و آن‌ ها تمام تلاش خود را برای منهدم کردن تجمع مردم در روز اربعین حسینی می ‌کنند، اما مردم از اقشار، سطوح فرهنگی و زبان ‌های مختلف در این تجمع ‌ها شرکت کرده و به ندای آن حضرت لبیک می ‌گویند.

 

وی افزود: راهپیمایی اربعین، بزرگ ترین تجمع انسانی در طول تاریخ است و هرساله بیش از 20 میلیون نفر از تمام فرقه ‌های اسلامی در این راهپیمایی شرکت می کند و این سبب حیرت و تعجب همه دنیا شده است.

 

حجت الاسلام حمزه با تأکید بر این که تجمع افراد با ملیت‌ ها و زبان‌ های متفاوت سبب همدلی، وحدت و گردش حول یک محور می ‌شود که تکرار این رفتار پسندیده موجب نزول فیض خاص خداوند است، گفت: هیچ پیشینه ‌ای را نمی‌ توان برای اربعین تا پیش از حادثه عاشورا بیان کرد و این مراسم، تنها برای امام حسین(ع) برگزار می ‌شود.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که با وجود این که یک ‌هزار و 414 سال از شهادت امام حسین(ع) می ‌گذرد، هرساله این عزاداری با شور بیشتری در میان مسلمانان برگزار می ‌شود.

 

این مقام مسؤول، کنگره عظیم اربعین حسینی را لبیک گویی نسبت به ولی فقیه و در راستای پاسخگویی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) خواند و اظهار داشت: افزون بر ارزش و جایگاه بالایی که زیارت اربعین و به ویژه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که دارای برکات و آثار فراوانی برای جامعه اسلامی، دینی و پیروان اهل بیت(ع) دارد، این حضور میلیونی دارای آثار فردی دنیوی و آخرتی بسیاری برای عاشقان حضرت است و در واقع بیعت کردن با امام حسین(ع) در زمان امام زمان(عج) محسوب می شود.

 

وی پیاده روی اربعین را یکی از بزرگترین اجتماعات اسلام دانست که در سایه قرآن و عترت شکل می گیرد و تصریح کرد: به یقین هدف از این اجتماع بزرگ تقویت وحدت مسلمانان در جهان اسلام و پیام آن را مبارزه با ظلم و استکبار است.

 

حجت الاسلام حمزه، گردهمایی اربعین حسینی را بزرگ ترین اجتماع شیعیان در جهان دانست و گفت: شرکت در این گردهمایی در حقیقت تبلیغ هدف و راه امام حسین(ع) و رساندن قیام آن امام عزیز به گوش جهانیان است.

 

وی اجتماع بزرگ اربعین را سبب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دوستداران اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین کاری بزرگ در دنیا است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: علی رغم همه توطئه افکنی های دشمنان علیه این فرهنگ ارزشمند، اما فرهنگ حسینی هر روز گسترش پیدا می کند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و همراهی ارتجاع عرب تلاش می کنند چراغ شیعیان را که به برکت اهل بیت(ع) در دنیا روشن شده را خاموش کنند، افزود: امروز عزت و اقتدار شیعه موجب عصبانیت و هراس دشمنان شده است./9457/303/ب1

ارسال نظرات