۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۹۳۶

دشمن شناسی از شاخصه‌های مهم زیارت اربعین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسی که خداجو و خداشناس باشد به دشمن مَحبت ندارد، گفت: دشمن شناسی از شاخصه های مهم زیارت اربعین است
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مستشاری در برنامه تلویزیونی کوی مَحبت از شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اگر نمی‌خواهیم خون امام حسین(ع) و یاران ایشان پایمال شود باید امام حسین(ع) و قیام ایشان را به خوبی بشناشیم، گفت: شناخت امام حسین(ع) و مکتب عاشورا از لوازم خداشناسی است.

 

وی افزود: هرکس که فطرتی خداجوی و بیدار داشته باشد به دشمنان خدا مَحبت ندارد؛ زیارت اربعین لوح شناخت دشمن و دشمن شناسی است بنابراین می‌توان گفت که مهم‌ترین شاخصه قیام حسینی دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

 

حجت‌الاسلام مستشاری با تأکید بر اینکه راه امام حسین(ع) راه عزت و افتخار است، اظهار کرد: کسی که یاور و محب مکتب حسینی باشد هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که ذلت ظلم را بپذیرد و با دشمنان انقلاب و اسلام در یک کشتی قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه تاریخ اثبات کرده است که دشمن هیچ گاه مصلحت رقیب خود را نمی‌خواهد و تنها به دنبال منفعت خویش است، افزود: هرگاه که احساس کردیم دشمن خیر خواه و مصلحت دان ما شده است باید بفهمیم که راه را به خطا رفته و دشمن بر ما مسلط شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که امروزه دشمن در لباس خیر خواهی به دنبال تضعیف انقلاب است، اظهار کرد: برای اینکه از توطئه و فریب‌های دشمن در امان باشیم باید همواره در خط ولایت حرکت کرده و از مسیر ولایت منحرف نشویم زیرا حرکت در مسیری خلاف مسیر ولایت ما را دچار خسران می کند.

 

حجت‌الاسلام مستشاری ادامه داد: کسی که در زندگی دچار خسران شود نه تنها سود نمی‌برد بلکه تمام سرمایه حتی سرمایه اولیه‌اش را هم از دست می‌دهد و در قیامت چنین شخصی بسیار محزون و نادم خواهد بود.

 

وی شناخت جریان های مختلف را از درس‌های عاشورا برای امت اسلامی عنوان کردو گفت: امت اسلامی اگر هوشیار باشد با کمک عاشورا و شاخصه های مکتب حسینی قادر به شناخت دشمن و نقشه های آن خواهد بود در حالی که در این میان اگر از مکتب حسینی که مکتب عزت و افتخار است غافل شویم هرگز نخواهیم توانست در شرایط سخت جریان های مختلف را شناخته و در مسیر حق و حقیقت قرار بگیریم.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز تمام کسانی که در پیاده روی اربعین حضور دارند با صدای بلند و گام های استوار به دشمنان اسلام نشان می‌دهند که در شناخت دشمن و توطئه های آن با کمک مکتب حسینی مهارت کسب کرده‌اند و حاضر نیستند راه عزت و افتخار را با راه ذلت و رفاه ظاهری عوض کنند./968/پ202/ف

ارسال نظرات