۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۵۹۴۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

یکی از راه‌های اولیاءالله شدن ارتباط عمیق با حقیقت قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که دوری از گناه سبب ارتباط عمیق انسان با قرآن کریم می‌شود، گفت: از راه‌های اولیا‎الله شدن و ارتباط با حقیقت قرآن، از بین بردن کبر و حسادت و حفظ چشم از دیدن صحنه‌های حرام است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم صفر در مسجد المجتبی(ع) برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: ما می‌توانیم در همه امور دنیوی اعم از اخلاقی و رفتاری با آیات قرآن هماهنگ شویم.

 

وی افزود: کسانی که قلبا و عملا با قرآن کریم در ارتباط هستند و به آیات قرآن اعتماد دارند، بعضی از مشکلات خود را با توسل به قرآن حل می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه چگونه انسان می‌تواند اهل قرآن شود و خداوند او را بدین‌وسیله بپذیرد، گفت: حضرت علی(ع) درباره ارزش و جایگاه اهل قرآن فرمودند اهل قرآن درحقیقت اهل خدا و بندگان ویژه پروردگار عالم هستند.

 

وی افزود: بسیار سفارش شده است که مسلمانان به قرائت سوره واقعه مداومت داشته باشند.

 

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: پیامبر(ص) تنها حضرت علی(ع) را خلیفه خطاب کرد و افراد دیگر به عنوان حاکم بودند نه خلیفه و در کتب اهل سنت 85 نقل از جانب پیامبر(ص) ذکر شده است که حضرت علی(ع) را خلیفه معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمودند اگر می‌خواهید فقر و تهیدستی از شما دور شود به قرائت سوره واقعه در هر شبانه روز مداومت کنید این کتاب، دنیا و آخرت انسان را پر از نورانیت می‌کند و برای انسان کلاس درس اخلاق و عمل است.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند در سوره واقعه می‌فرماید کسی غیر از پاکان قرآن را لمس نمی‌کند؛ منظور از مطهرون در این آیه یعنی طهارت نیت و اندیشه که سبب شود هیچ حجابی بین انسان و آیه خداوند نباشد.

 

وی در پایان اظهار داشت: از راه‌های اولیاالله شدن و ارتباط با حقیقت قرآن، از بین بردن کبر و حسادت و حفظ چشم از دیدن صحنه‌های حرام است./813/202/ب2

ارسال نظرات