۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۵۹۶۸
آیت الله دری نجف آبادی:

اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی، وحدت و اقتدار جهان اسلام دانست و گفت: زائران اربعین حسینی با حرکت از سراسر جهان به کربلا به جهانیان نشان داده‌اند که بین شیعیان با دین و ائمه اطهار(ع) رابطه عمیقی برقرار است.
 آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شامگاه سه شنبه 10آذر ماه در آیین نماز جماعت دبیرستان شهید مطهری اراک مکتب امام حسین (ع) مکتب جهاد، اجتهاد، مبارزه با ظلم و استبداد دانست و اظهار داشت: تمام مسلمانان جهان باید به خصوص ملت بزرگ ایران در مسیر آن حرکت می کنند.

 

اربعین حسینی نمایشی از قدرت نرم جهان اسلام است

آیت الله دری نجف آبادی پیاده‌روی اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی، وحدت و اقتدار جهان اسلام دانست و اظهار کرد: زائران اربعین حسینی با حرکت از سراسر جهان به کربلا به جهانیان نشان داده‌اند که بین شیعیان با دین و ائمه اطهار رابطه عمیقی برقرار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که اربعین حسینی در کربلا، نمایشی از قدرت نرم جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: حضور میلیونی و حماسه ساز مسلمانان از سراسر جهان در ایام اربعین حسینی ایستادگی در برابر ظلم را به همراه دارد.

 

پیوند شیعیان با ائمه اطهار و فرهنگ ایثار و شهادت

امام جمعه اراک با بیان این که مراسم اربعین و زائران اربعین حسینی با حرکت از سراسر جهان به سمت کربلا، به جهانیان نشان دادند که پیوند و رابطه شیعیان با ائمه اطهار و فرهنگ ایثار و شهادت فطری و جداناشدنی است.

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: امسال نیز مردم مانند سال‌های گذشته با حضور گسترده خود در مراسم اربعین حسینی در کربلا بار دیگر اقتدار و عزت اسلام و قرآن و عشق به اهل بیت (ع) را به جهانیان به اثبات رساندند.

 

تکیه بر فرهنگ بزرگ عاشورایی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که دشمنان اسلام با گسترش بی بند و باری و فرهنگ غربی در کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد فاصله بین مکتب امام حسین(ع) و نسل جوان هستند، گفت:  امروز همگان باید با تکیه بر فرهنگ بزرگ عاشورایی در برابر توطئه های و نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کنند.

 

امام جمعه اراک افزود: دشمنان در محرم و صفر با شایعه‌ سازی در دین و مذهب مردم به ویژه برای جوانان و نوجوانان قصد سیاه نمایی در دین راستین اسلام و ناامن نشان دادن کشور ایران را دارند ولی جوانان و نوجوانان ما باید آگاه و گوش به زنگ این خطرات باشند

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خاطر نشان کرد: وقایع جان‌سوز مربوط به امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر اتفاق افتاده است اما دلیل بر این نمی‌شود تا در دیگر ماه‌ها از مکتب امام حسین (ع) و آموزه‌های راه‌گشای آن غافل شویم، یاد و خاطره این بزرگان دین و ولی امرهای زمانه باید در لحظه لحظه زندگی ما نمایان باشد./842/202/ب2

ارسال نظرات