۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۶۰۵۰
آیت الله علم الهدی:

جنایات یزید در حق اهل بیت، نتیجه تعدد قرائت از اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد خطر «تعدد قرائت از اسلام» را متوجه جامعه اسلامی خواند و گفت: این که می بینید وقتی شخصی در برابر یک منکر مقاومت می کند، از اطراف به او هجوم می آورند که این نظر شخصی تو است، نه نظر اسلام، این معنای تعدد قرائت است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در جامعه الحسین(ع) برگزار شد، درک عبرت های عاشورا را خاصیت توجه به اربعین دانست و گفت: از روزی که اهل بیت(ع) از کربلا خارج شدند تا اربعین، مجموعه کاملی از جنایات جریان یزیدی در تاریخ اسلام نمایش داده شد که هویت هر جریان ضد ولایت و ضد امامتی در آینه این جنایات مشخص شد.

 

وی افزود: بدترین اقوام در بین امم جهان قوم عنود یهود هستند که در یک روز 70 پیامبر را سر می بریدند و پیامبر خدا را وسط تنه درخت گذاشته و بدنش را اره می کردند؛ اما این پرده در میان جنایات آن ها دیده نشد که سر بریده پیامبری را به دست فرزند سه ساله او بدهند یا این که روی پیکرش فرزند او را کتک بزنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که جنایات جریان یزیدی در روز اربعین تکمیل شد، خاطرنشان کرد: توجه به این جریانات در مقام گرایش احساسی و عاطفی خیلی لازم است اما آن چه برای ما مهم است، علتی است که سبب شد این جنایت ها به نام امت مرحومه اسلام و تنها 50 سال پس از رحلت پیامبر(ص) به وجود آید؛ به همین دلیل خواندن زیارت اربعین خاصیت شیعه است تا او بیندیشد و بفهمد که اگر علت این وقایع در میان هر مردمی ظاهر شود، مجموعه این جنایات سنگدلانه به وجود خواهد آمد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: علت اصلی این جنایات «تعدد قرائت از اسلام» بود که انسان ها پس از رحلت پیامبر(ص) قرائت های متعددی از اسلام پیدا کردند.

 

وی خطر «تعدد قرائت از اسلام» را متوجه جامعه اسلامی خواند و افزود: این که می بینید وقتی شخصی در برابر یک منکر مقاومت می کند، از اطراف به او هجوم می آورند که این نظر شخصی تو است، نه نظر اسلام، این معنای تعدد قرائت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز «بی حجابی» به عنوان یک آسیب براندازنده اسلام مطرح شده و مقابله با آن به عنوان اعلام خطر عنوان می شود اما عده ای در کنارش قلم زده و می گویند «اگر کسی می گوید بی حجابی مسأله اول فرهنگ است، یا برگزاری کنسرت موسیقی عامل ترویج فساد است، او نظر خودش را می گوید»؛ آن چه سبب اتفاقات عاشورا تا اربعین شد، همین مسأله بود.

 

آیت الله علم الهدی در تبیین سخنان خود مصادیقی تاریخی مطرح کرد و گفت: جناب ابوذر غفاری کسی است که انحراف رهبری از خط پیامبر(ص) را تحمل نکرد و به شام هجرت کرد؛ در آن جا به او خبر دادند حاکم بیت المال را جمع کرده و به عنوان ثروت شخصی خود ذخیره کرده است؛ ابوذر اعتراض کرد و آیه «وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیم» را یادآور شد اما عثمان در پاسخ گفت «اگر یک واو قرآن بخواهد سیاست ما را تغییر دهد، آن را پاک می کنیم»؛ این همان تعدد قرائت است.

 

وی با بیان این که ایجاد تعدد قرائت در جامعه اسلامی بهترین ابزار برای پیگیری منافع است، اظهار کرد: تعدد قرائت یعنی حدود الهی و منکرات شرعیه را جور دیگری برای مردم مطرح کنند؛ این سبب می شود که افراد با خود بگویند چرا اسلامی را انتخاب کنیم که جان و مال و شهوت مان را بدهیم و بعد هم کشته شویم؟ در حالی که می توانیم تمام لذایذ را داشته باشیم و مشکلی هم پیش نیاید.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در جامعه امروز برخی می گویند «اسلام را برای مردم آسان کنید» یعنی اسلامی را ترویج کنید که با خوش گذرانی ها، عیاشی ها و نیز با بی بندوباری های زنان بسازد تا جوانان به طرف اسلام بیایند؛ این آوردن جوان ها به طرف اسلام نیست، بلکه بردن اسلام به سمت آن ها بوده و تعدد قرائت است که این مظالم را ایجاد کرده است.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: ما می خواهیم جوان دنبال امام حسینی بیاید که جانش را در راه خدا داده، نه امام حسینی که با ترانه و عشق و جنون و فحشا و فساد جوان سازگار باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه تفکر در اربعین این است که اگر در جامعه شما تعدد قرائت اسلام به وجود آمد، جامعه شما به همان بدبینی دچار خواهد شد که جامعه یزیدی به آن گرفتار شد./820/202/ب1

ارسال نظرات