۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۱۱۳
رییس تبلیغات اسلامی شهرری:

هدف امام حسین با راهپیمایی اربعین به جهانیان ابلاغ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری گفت: از طریق راهپیمایی اربعین هدف امام حسین(ع) به همه بشریت ابلاغ می‌شود و چه بسا همین شناخت مردم نسبت به هدف امام حسین(ع) مقدمه آمادگی درک ظهور امام زمان(عج) قرار گیرد.
صادقي کيا

حجت‌الاسلام ذاکر صادقی‌کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عظمت روز اربعین حسینی، گفت: بزرگداشت روز اربعین صرفا اختصاص به امام حسین(ع) دارد و هیچ کدام از ائمه معصومان(ع) یا انبیای الهی بعد از شهادتشان مراسم اربعین نداشتند.

 

وی افزود: ائمه(ع) توصیه فراوانی برای زیارت اربعین حسینی داشتند به ویژه امام صادق(ع) فرمودند: خدایا امام حسین(ع) خون پاک خود را در راه تو داد تا اینکه بندگان تو را از گمراهی، سرگردانی و حیرانی نجات دهد در حقیقت این زیارتنامه به هدف امام حسین(ع) توجه شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری، عنوان کرد: حضرت امام حسین(ع) در راستای معرفی دین مبین اسلام، بیداری مردم از غفلت، گمراهی و ضلالت به شهادت رسیدند.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا، اظهار داشت: در حال حاضر چند سالی است که اربعین حسینی جهانی شده و همه ساله بیش از 50 کشور جهان اسلام و حتی کشورهای اروپایی اراتمندان امام حسین(ع) خود را به کربلا رسانده تا در این همایش بزرگ جهانی حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: از طریق راهپیمایی اربعین هدف امام حسین(ع) به همه بشریت ابلاغ می‌شود و چه بسا همین شناخت مردم نسبت به هدف امام حسین(ع) مقدمه آمادگی درک ظهور امام زمان(عج) قرار گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری، گفت: سبب افتخار و مباهات است که دوستداران و پیروان امام حسین(ع) از سراسر دنیا به کربلا آمده با ایثار و فداکاری چندین روز پیاده‌روی کرده و برخی نیز با گذشت از مال و وقت خود پذیرای زائران امام حسین(ع) اعم شیعه و غیرشیعه هستند.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا در ادامه بیان داشت: این گذشت و ایثار زائر و میزبان که با جان و دل انجام می‌گیرد به جهانیان نیز درس ایثار و فداکاری می‌دهد که باید انسان‌ها نسبت به یکدیگر فداکار، مهربان و دلسوز باشند زیرا این نحوه زندگی کردن انسان‌ها دستور اسلام ناب محمدی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسؤولان و مردم این است که در این ایام به فکر مسائل مادی و دنیوی نباشند بلکه تلاش کنند تا مراسم اربعین رفت و برگشت زائران باشکوه روزافزون برگزار شود./807/302/ب1

ارسال نظرات