۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۱۴۲
تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد؛

برنامه‌ریزی‌ها برای مسجد جمکران بر مبنای حضور چند برابر فعلی زائران صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به افزایش روزافزون زائران و نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران گفت: باید این روند در آینده مورد توجه قرار گرفته و در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها حضور چند برابر فعلی زائران در نیمه شعبان مد نظر قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در جلسه شورای معاونین مسجد مقدس جمکران که با دکتر سقائیان نژاد، شهردار قم و معاونین شهرداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: کار در بسیاری از شهرها محدود و محصور به آن شهر است، ولی به تعبیر مقام معظم رهبری خدمت به قم خدمت به تمام کشور است.


وی ادامه داد: این تاکیدات به واسطه نقش آخرالزمانی قم و خدمتی است که از این شهر به همه کشور، بلکه به کل بشریت ارائه می‌شود و همه کسانی که در این شهر توفیق خدمتگزاری پیدا کرده‌اند باید بیشترین بهره‌برداری را این فرصت در ارائه خدمت ببرند.


تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه همکاری شهرداری قم با مسجد مقدس جمکران فوق توقع است، ابراز کرد: نگاه شهردار درباره بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و برنامه‌هایی که وی برای استقرار مجموعه‌های فرهنگی در این مسیر دارند قابل تقدیر است.


حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به افزایش روزافزون زائران و نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران بیان کرد: باید این روند در آینده مورد توجه قرار گرفته و در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها حضور چند برابر فعلی در نیمه شعبان مد نظر قرار گیرد.


وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم شهرداری قطعاتی را در دو طرف بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای خدمت رسانی به پیاده‌روی مردم از حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران و برعکس تدارک ببیند تا امکانات لازم در آن برای زائران در نظر گرفته شود. این کار می‌تواند پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) را تسهیل و نهادینه کند.


تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با تاکید بر نگاه ویژه به جنبه‌های فرهنگی این بلوار معنوی خاطرنشان کرد: باید در دو طرف مسیر تابلوهایی بزرگ با مضامین مربوط به حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) قرار گیرد تا به واسطه آن زائرانی که به حرم مطهر و یا مسجد جمکران مشرف می‌شوند با آمادگی بیشتری تشرف داشته باشند.


در این جلسه شکل‌گیری کارگروهی متشکل از مسئولان زیرنظر شهرداری و مسجد مقدس جمکران برای تمهید و اجرای کلیه موارد مطروحه مورد تصویب قرار گرفت./1323/د102/ف

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات