۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۲۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل صالح و محبت اهل بیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بی آزار گفت: عمل صالح و محبت اهل بیت همزمان با هم انسان را به مقصد می‌رساند و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و بین این‌ها هیچ تفاوتی وجود نداشته و تساوی برقرار است و اگر یکی از آنها نباشد به مقصد و کمال نمی‌رسیم.
حجت الاسلام بي آزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احسان بی آزارتهرانی، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، عاشورا و فرهنگ انتظار را دو بال ترقی برای شیعه دانست و گفت: در برابر فرهنگ الحاد، عاشورا و انتظار دو سرمایه برای شیعه قلمداد می‌شود و این دو ما را در مسیر پویایی و کمال و عزت روزافزون تا صبح ظهور قرار داده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شرایط آخرالزمان بیان کرد: در آخرالزمان نگهداری دین بسیار سخت است شیطان سوگند یاد کرده که نوع بشر را زمین بزند هیچ چیز ضمانت نمی‌کند ما از دستبرد شیطان ایمن باشیم، در آخرالزمان ماندن در صراط مستقیم تنها به وسیله اعتصام به حبل الله میسر است و همت مردانه می‌خواهد که در آخرالزمان بتوانیم خود را از کمند شیطان حفظ کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: ما به روزمرگی مشغول شدیم اما روزی که روز وحشت و تنهایی ما است خوش به سعادت کسانی می‌شود که با امام حسین(ع) خالصانه محرم شده باشند تا در روز قیامت تنها نباشند.

 

وی با اظهار تأسف از این که برخی در لباس دین کارهای شیطانی کرده و در مسیر اغواگری و اضلال حرکت می‌کنند، تصریح کرد: طراحی دشمن برای ضربه به ما و تغییر دادن مسیر ما از راه عبادت و بندگی به وسیله تبعیض، تحجر، تزویر و فحشا است.

 

حجت الاسلام بی آزار یکی از عوامل ریزش انسان از کلام حق و صراط مستقیم را گرایش به فرق مختلف دینی دانست و خاطرنشان کرد: معصوم به یکی از یاران خود در این زمینه فرموند "لانذهبن بک المذاهب"، گرایش به شیطان پرستی و عرفان‌هایی که در این مقوله ریشه دارند بسیار خطرناک است و علت اینکه برخی از خط بیرون می‌شوند این است که تصور می‌کنند همین که دم از ولایت امیرالمومنین زده و در مسیر عمل گام برندارند اشکالی ندارد در حالی که اگر دل خود را از گرو این حقیقتت بیرون آورید گمراه می‌شوید.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نباید با اعتماد به محبت اهل بیت فریضه و عبادتی را تعطیل کرد، افزود: از آن طرف هم باید توجه داشت که مجملات قرآن به وسیله امام معصوم تفسیر می‌شود و انسان باید تسلیم امر مولایش باشد تا به حقیقت برسد، عمل صالح و محبت اهل بیت همزمان با هم انسان را به مقصد می‌رساند و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و بین اینها هیچ تفاوتی وجود نداشته و تساوی برقرار است و اگر یکی از آنها نباشد به مقصد و کمال نمی‌رسیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که برخی دم از امیرمؤمنان می‌زنند اما در افعال خود شباهتی به سیره ایشان ندارند، گفت: عمل صالح عمل صالح نمی‌شود مگر اینکه مهر و محبت اهل بیت در آن باشد.

 

وی ادامه داد: عمل صالح و محبت اهل بیت یکی هستند اما پیامبر فرمودند که میزان امیرمؤمنان است و با تدبر در قرآن متوجه می‌شویم که به شرط هدایت می‌توانید خود را با مرکب عمل صالح به حقیقت برسانی و این هدایت همان ولایت است، اگر تمام حسنات را جمع کنید و ولایت را از آن بگیرید هیچ چیزی از آن باقی نمی‌ماند و خدا از عالمانی که با علم و فهم و اندیشه ولایت را کنار گذاشتند نخواهد گذشت.

 

حجت الاسلام بی آزار بغض امیرالمؤمنین را گناهی دانست که همه حسنات عالم نمی‌توانند گناه آن را از بین ببرد و اظهار کرد: خدا به ما لطف کرده و اهم موضوع را از روز ازل به ما داده بنابراین وظیفه سنگین تری بر دوش ما گذاشته شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شیطان امروز اباحه گری را بین مردم شایع می‌کند و اباهه گری یعنی فکر کنیم با محبت امیرالمؤمنین همه چیز درست می‌شود و نیازی به انجام واجبات و ترک محرمات نیست، عادی سازی روابط محرم و نامحرم و گناه حربه دشمن برای ضربه زدن است.

 

کارشناس مسائل دینی تنها راه مبارزه با مکر دشمن را اعتقاد دانست و تصریح کرد: این اعتقاد است که انسان را حفظ می‌کند، اگر چشم انسان در فضای مجازی هرچیزی را دید در فضای حقیقی هم به راحتی از کنار بی حیایی و بی عفتی هم می‌گذرد البته قانون خوبی به تازگی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شده اما نباید در مسأله امر به معرو ف و نهی از منکر تنها به تصویب قانون بسنده شود و باید این قوانین اجرا شود./867/203/ب1

ارسال نظرات