۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۴۰۲
مدیرکل اوقاف لرستان:

اصحاب رسانه مروج فرهنگ وقف در بین مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان رسانه ها و مطبوعات را بال پیشرفت و ترقی هر دستگاهی عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید مردم را به امر مهم و خداپسندانه وقف تشویق و دعوت کنند.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، ظهر امروز در همایش وقف و رسانه که در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: استان لرستان از یک هزار و 100 سال پیش دارای موقوفه بوده است.

 

وی با بیان این که از ابتدای سال تا انتهای سال برنامه های متنوع و روز جامعه از سوی این نهاد اجرایی می شود، افزود: مهم ترین رویکرد اوقاف و امور خیریه ساماندهی بقاع متبرکه است.

 

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان داشت: توجه به زیرساخت در انجام امور فرهنگی امری مهم و حیاتی است و سازمان اوقاف استان در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همواره پیشتاز است.

 

وی در ادامه تریح کرد: متولیان امر در اوقاف استان همواره به دنبال آماده کردن زیر ساخت کار فرهنگی، احیا، تبلیغ و حمایت از برخی کارها و مسائل فرهنگی بوده و هستند.

 

وجود 500 مورد وقف انتفاعی و منفعتی در لرستان

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که اوقاف لرستان در بحث سلامت، ازدواج و دانشجویان کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: از سال 87 تاکنون قریب 500 موقفه انتفاعی و منفعتی با کمک اصحاب رسانه ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های ایام نوروز در امامزادگان استان یادآور شد: قریب دو میلیون زائر در این ایام در امامزادگان حضور دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر این که اصحاب رسانه در استان باید آینه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه باشند، عنوان داشت: انتشار به صدق، گزارش و انتشار اخبار رسانه های استان جای تقدیر دارد.

 

وی در ادامه با بیان این که قدرت بیان و قلم امروز در دست رسانه است، تصریح کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه به نقد منصفانه و سازنده روی آورند.

 

حجت الاسلام خاکباز رسانه ها و مطبوعات را بال پیشرفت و ترقی هر دستگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه باید مردم را به امر مهم و خداپسندانه وقف تشویق و دعوت کنند.

 

وی با بیان این که ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف وظیفه ذاتی هر انسانی است، عنوان داشت: انتظار می رود اصحاب رسانه در این زمینه یار اوقاف و امور خیریه باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر این که باید در حوزه وقف نیازهای جامعه را شناسایی کرد، ادامه داد: با همکاری اصحاب رسانه باید موقوفات را به سمت آن سوق دهیم./9459/202/ب1

ارسال نظرات