۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۷۰۴
نماینده ولی فقیه در کرمان:

مشکل دنیای امروز، آمریکا و زیاده خواهی‌هایش است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: امروز به جهت قدرتی که به واسطه تدابیر رهبری داریم، آمریکا راهی جز تحریم در مقابل ما نیافته است از این رو مشکل دنیای امروز، آمریکا و زیاده خواهی هایش است چرا که دین و عقل که نباشد چنین وقایعی رخ می دهد.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان، صبح امروز در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف استان کرمان در دفتر امام جمعه ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: در جریان انقلاب؛ نقش روحانیت و حوزه های علمیه و مراجع تقلید بسیار چشمگیر بود به حدی که اگر ایشان امام (ره) را یاری نمی کردند هرگز این انقلاب شکل نمی گرفت و این پیروزی ناباورانه؛ حاصل مشارکت تمامی علما است.

 

وی ادامه داد: قبل از انقلاب روحانیت با حضور در مکان های مختلف سعی در معرفی امام (ره) و شاخصه های ایشان داشتند از این رو ساواک سعی در خاموش کردن آنان داشت چنانکه در همان زمان شخصا به خود بنده بارها سوء قصد کردند چرا که مبنای همه سخنرانی های ما بیان شخصیت امام (ره) بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) بیان داشت: حضرت رسول (ص) در حدیثی می فرمایند: فضیلت علم از عبادت بالاتر است به همین جهت می بینیم که همه چیز در همه زمان ها بستگی به علم و پیشرفت آن دارد.

 

وی افزود: اهمیت علم در جامعه به حدی است که مقام معظم رهبری بارها تاکید به نیاز سنجی برای دانشگاهیان داشتند چراکه اگر این نیاز سنجی صورت پذیرد قطعا می دانیم که در جامعه آینده چه نیازهایی وجود دارد و باید در حال حاضر برای آینده چه آموزش هایی رامدّ نظر قرار دهیم تا خود را محیای امور آینده کنیم.

 

امام جمعه کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: منظور از پرداختن به علم و علم آموزی تنها علوم دینی نیست بلکه تمامی علوم مورد نیاز جامعه است که تکنولوژی و پیشرفت را برای جامعه در برداشته باشد و موجب بی نیازی جامعه از وابستگی به دیگر کشور ها شود.

 

وی ضمن اشاره به علم و تدبیر رهبری معظم، گفت: اگر نظام ما چنین رهبر دانا، فرزانه و مدبری نداشت پیشتر از اینها؛ ایران نیز مانند برخی کشورها اشغال شده بود چرا که تدبیر و مدیریت رهبری معظم موجب تقویت هر چه بیشتر ارتش و سپاه و نیروی دفاعی ما شده است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد: امروز به جهت قدرتی که به واسطه تدابیر رهبری داریم؛ آمریکا راهی جز تحریم در مقابل ما نیافته است از این رو مشکل دنیای امروز؛ آمریکا و زیاده خواهی هایش است چرا که دین و عقل که نباشد؛ چنین وقایعی رخ می دهد.

 

وی یاد آور شد: رهبران آمریکا؛ مستکبران به معنای صحیح کلمه هستند و به همین جهت چنین مشکلاتی برای خود و دیگران ایجاد می کنند چرا که داعش از تدابیر آمریکا و غرب برای ایجاد نا امنی در منطقه است در حالی که این گروه برای خود آنان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ابراز داشت: تنها کشوری که در مقابل صهیونیست ها ایستاد؛ سوریه بود که در حال حاضر با نا امنی آن سعی در رسیدن به اهداف شومشان دارند.

 

وی بیان داشت: اگر کشورهای عربی با ایران متحد می شدند قطعا اتفاقات شگرفی در منطقه ایجاد می شد اما متاسفانه کشورهایی چون عربستان و قطر و امارات و دیگر کشورهایی از این قبیل؛ به مزدوری استکبار عادت کرده اند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به تلاش عالمانه مسؤولان اداره کل اوقاف استان کرمان گفت: اگر تلاش عالمانه و همراه با علم شما نبود هرگز موفق نمی شدید که سه سال پیاپی مقام اول کشوری را کسب نمایید.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حجت الاسلام قاسمی مدیر کل اداره اوقاف استان کرمان، بیان داشت: امام رضا (ع) شخصی را موفق می دانند که با تلاش و جدّیت کارهای خود را دنبال می کند از این رو اگر این تلاش و جدّیت حجت الاسلام قاسمی و همکارانشان نبود چنین مقاماتی را در سطح کشور دریافت نمی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به موفقیت های روز افزون مسوولان اوقاف استان کرمان سخن خود را با بیان حدیثی از امام رضا (ع) در باب تفکر در امر اللهی خاتمه داد و گفت: عبادت تنها به نماز و روزه نیست بلکه تفکر در امر خدا از بزرگ ترین عبادتهاست چراکه موجب پویایی در امور خیر می شود اما متاسفانه امروز این مساله در میان مردم مورد غفلت قرار گرفته است.

 

گفتنی است، در حاشیه این جلسه، کارکنان و مسوولان اوقاف استان خواسته های خود را با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در میان گذاشته و خواستار رسیدگی به آنان شدند./9703/202/ب1

ارسال نظرات