۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۷۶۹

دانش‌آموزان مدارس تبریز با فرهنگ وقف آشنا می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح «جنگ وقف» ویژه دانش‌آموزان مدارس تبریز خبر داد.
حجت الاسلام وحدت مشهوري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت‎الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف باید با بهره‌مندی از زبان هنر همراه باشد، هنوز بسیاری از مردم با ابعاد مختلف این سنت حسنه الهی آشنا نیستند.

 


وی با بیان این‌که ده‌ها برنامه مختلف فرهنگی، مذهبی، علمی و تبلیغی همزمان با هفته وقف در سراسر استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای نخستین بار در کشور و با ابتکاری هنری و خلاقانه ویژه دانش‌آموزان مدارس تبریز اجرایی می شود، با عنوان «جنگ وقف» است.

 


حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: در این ویژه برنامه چند ساعته دانش‌آموزان مدارس تبریز در دو نوبت صبح و بعدازظهر به ترتیب در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حضور خواهند داشت و با ویژه‌ برنامه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر با فرهنگ وقف آشنا خواهند شد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تأکید بر این‌که فرهنگ، آثار و برکات وقف باید از سنین کودکی و نوجوانی نهادینه شود، گفت: بسیاری از مردم خیال می کنند که باید از اوضاع اقتصادی بسیار خوبی برخوردار باشند تا بتوانند واقف شوند، اما باید دانست که همه می‎‏توانند واقف باشند و ضروری نیست که شخص حتمأ ملک و دارایی عظیمی داشته باشد.

 


وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در طرحی جدید وقف دسته‏‎جمعی را پیشنهاد می کند، این طرح مستلزم ایجاد مجمعی است که برگه‏‏‌‎های وقف به‎شکل سهام دراختیار واقفین قرار گیرد و همگان از برکت این عمل نیک بهره‏‏‌مند شوند، به یقین با تحقق این طرح همگان در ثواب این سنت حسنه شریک خواهند بود.

 


حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که بر اساس شرع، عرف و قانون موظف به عمل کردن به نیات واقفین هستیم تا ذره‌‎ای تخطی از نیت واقف صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: طرح وقف جمعی در استان تهران با تأسیس بیمارستان سرطان کلید خورد، در آذربایجان شرقی نیز می توان از ظرفیت موجود در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه بهره مند شد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه وقف چشمه جاری و باقیات صالحات است، گفت: در حدیث امام صادق (ع) آمده است که پرونده اعمال انسان بعد از مرگ بسته می شود و تنها موقوفات انسان است که حتی بعد از مرگش نیز ثمره اش در پرونده اعمال انسان ثبت می شود./935/303/ب1

ارسال نظرات