۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۶۸۳۸
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

حوزه علمیه باید طلابی تمدن ساز و در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این‌که هدف ما تربیت طلاب تمدن ساز و در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه علمیه باید طلابی را پرورش دهد تا بتوانند در عرصه بین الملل تمدن سازی کنند.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با بیان این‌که هدف ما تربیت طلاب تمدن ساز و در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه علمیه باید طلابی را پرورش دهد تا بتوانند در عرصه بین الملل تمدن سازی کنند.

 

وی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه باید باکارایی بالا در عرصه علمی، اخلاقی، معنوی و مهارتی باشند، افزود: حوزه های علمیه وظیفه دارند طلابی پرورش دهند که در تمدن سازی اسلامی در آینده بتوانند نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی خاطرنشان کرد: باید یک برنامه مدون و دقیق علمی را برای طلاب مشخص کنیم تا آنها فعالیت های علمی واقعی داشته باشند و اینطور نشود که طلبه شب امتحان با یک جزوه نمره قبولی بگیرد و این به هیچ عنوان خوب نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به موضوع تربیت اخلاقی طلاب بر محور ایمان اشاره کرد و تصریح کرد: مسائلی نظیر آداب طلبگی، هویت حوزه، مسیر راه، معارف اهل بیت(ع) و معارف اخلاقی و تربیتی باید همانند درس های روزمره طلاب باید در جان آنها ریخته شود.

 

وی روش تکریم طلبه را یکی از روش های مؤثر در موفقیت طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلبه اگر تکریم شود و بداند که برای او ارزش قائل هستند و به او شخصیت و هویت می دهند به حتم در مسیر صحیح قرار می گیرد و هدف خود را پیدا می کند.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که فعالیت های طلاب در مدارس علمیه باید پژوهش محور باشد، تصریح کرد: طلاب در حوزه باید دست به قلم شوند و بتوانند مقاله ارائه  داده و تألیفاتی داشته باشد و صاحب سبک شود و قلم در دست گیرد و آینده خود را رقم بزند.

 

وی با بیان این که در حوزه سه مسأله آموزشی و پژوهشی، تربیتی و اخلاقی و مهارتی بسیار حائز اهمیت است، افزود: یک طلبه در حوزه باید مهارت پیدا کند تا بتواند در تراز انقلاب اسلامی و تمدن سازی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و علما گام بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب حوزه باید درس خواند که مورد رضای امام زمان(عج) هست را انجام دهند، تصریح کرد: همچنین یک طلبه باید در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی خود تقوا داشته باشد چون گناه نکردن است که برای انسان توفیق می آورد.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که سربازی حضرت ولیعصر(عج) آداب و شرایط خاص خود را دارد، افزود: یک طلبه باید در زندگی شخصی و طلبگی خود به این آداب خاص پایبند بوده و عمل کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد./950/302/ب1

ارسال نظرات