۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۶۸۶۸
حجت الاسلام کفیل:

پرهیز از لقمه شبهه ناک؛ بستر سازی برای تربیت دینی و مهدوی فرزندان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لقمه حرام و شبهه ناک زمنیه تربیت دینی و مهدوی را از بین می‌برد، گفت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند« فرزندان خود را در شکم مادرشان با لقمه حلال تربیت کنید.
حجت الاسلام کفيل ،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد صادق کفیل ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان اینکه رسول خدا(ص) به صحابه و یاران خود می‌فرمایند « فرزندان خود را در شکم مادر تربیت کنید» گفت: زمانی که صحابه از حضرت می‌پرسند که چگونه تربیت فرزند در شکم مادر امکان‌پذیر است که حضرت رسول(ص) در پاسخ به آن‌ها می‌گویند از طریق غذا و لقمه حلال بنابراین برای تربیت فرزند ابتدا لقمه مادر و خانواده را باید حلال کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: لقمه حرام و شبهه ناک زمنیه تربیت را از بین می‌برد و حضرت رسول (ص) در کلامی گوهر بار می‌فرمایند که «پرهیز از خوردن یک ششم درهم لقمه حرام و شبهه ناک معادل 70 هزار حج برای انسان ثواب دارد».

 

حجت‌الاسلام کفیل تصریح کرد: بعضی از خانواده‌ها با وجود اینکه فرزند صالح و مهدوی می‌خواهند از لقمه شبهه ناک در زندگی خود پرهیز نمی‌کنند و زمانی که فرزندان شان در بزرگسالی به حرام افتاد می‌گویند وا مصیبتا که فرزندان مان از دست رفت در حالی که باید دلیل انحراف فرزند خود را در همان لقمه حرامی جست‌و‌جو کنند که به او داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه لقمه حرام انسان را از ولایت دور کرده و در باتلاق گناه فرو می‌برد، گفت: پدری که به علت دادن لقمه حرام به فرزندش موجب انحراف او شده در قیامت باید در مقابل فرزندش پاسخگو باشد بنابراین اگر فرزندان مان را دوست داریم و سرنوشت شان برایمان مهم است باید از آن‌ها در مقابل حرام محافظت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که مهم‌ترین دوران برای تربیت فرزند دوران بارداری و شیردهی است، افزود: مادری که در این دوران لقمه حلال خورده، از خود مراقبت کرده و با وضو بوده خواهد توانست فرزندانی مانند شیخ انصاری تربیت کند.

 

حجت‌الاسلام کفیل اظهار کرد: زمانی که به مادر شیخ انصاری می‌گویند شما چه فرزند شایسته و صالحی دارید او می‌گوید که عجیب نیست زیرا شیر حلال و با وضو خورده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر تاکنون از لقمه حرام استفاده کرده‌ایم بهتر است آن را ترک کنیم، ادامه داد: هر زمان که لقمه حرام را از زندگی خود حذف کنیم بزرگترین خیر را در حق خود انجام داده‌ایم زیرا هیچ چیز در نزد خداوند بالاتر از ترک لقمه حرام و شبهه ناک نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر از رنگ و تنوع سفره های خود کم کنیم خواهیم توانست از حرام دور شویم و به صلح برسیم زیرا آنچه آتش دشمنی و جنگ‌ها را در جهان روشن می‌کند لقمه حرام است و قرآن لقمه حرام را عامل جنگ و کشتار عنوان می کند./968/پ203/ف

ارسال نظرات