۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۳۰۶۹۷۶
مدیر عقیدتی سازمان تبلیغات:

سازمان تبلیغات اسلامی بزرگترین قرارگاه فرهنگی حاکمیتی در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دارابی، سازمان تبلیغات اسلامی را بزرگترین قرارگاه فرهنگی حاکمیتی در نظام اسلامی خواند و گفت: برای برگزاری دوره آموزش تخصصی «تربیت مربی زائر اربعین» برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام علي دارابي

به‌ گزارش خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین جایگاه ممتاز اربعین پس از واقعه عاشورا، گفت: با بررسی واقعه جانگداز عاشورای حسینی(ع) این مهم آشکار می‌شود که این واقعه عظیم دارای ابعاد ژرفی است که قبل و بعد عاشورا یعنی از عزیمت امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا و واقعه عاشورا و اربعین را در بر می گیرد و چنانچه صدها تالیف و پژوهش در این زمینه تألیفی شود، همچنان از هویدای واقعه قدسی عاشورا ناتوان خواهند بود و ضروری است اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای پیکره انسانی و همه آزادگان به نحو شایسته بازگو شود.

 

وی ادامه داد: سیل عظیم مشتاقان و دلسوختگان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که دلداده راه آن بزرگواران هستند، سر از پا نمی شناسند و دیدیم که محورهای مرز مهران، چزابه و شلمچه، مملو از مهر و ارادت به آستان مقدس حسینی(ع) بود.

 

دارابی همچنین یادآورشد: در نشست مشترک با روحانیون و مبلغین اعزامی به مرز چزابه زوایای فعالیت های آموزشی و فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت و اعتقاد راسخ بر این است که سازمان تبلیغات اسلامی بزرگترین قرارگاه فرهنگی حاکمیتی در نظام اسلامی است و بایستی برای هدایت هدفمند فعالیت های فرهنگی در موسم اربعین، شایسته است ستادی با محوریت هیئات مذهبی ایجاد شود تا فعالیت‌ها با اثربخشی لازم ارائه شود.

 

دارابی تصریح کرد: ضروری است همه ارکان سازمان در مراسم اربعین ورود نمایند تا ویژه برنامه‌های اربعین در مبادی ورودی زائرین گرامی به عراق و بالعکس به نحو مطلوب هماهنگی شود.

 

مدیر عقیدتی و نظارت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: در نشست‌های مختلف با مسئولین استان خوزستان از یک طرف و روحانیون و مبلغین مستقر در مرزرهای چزابه و شلمچه این مهم مورد تأکید قرار گرفت که موسم اربعین و زوایای واقعه جانگداز عاشورا باید برای مومنین زائر که علاوه بر هموطنان ایرانی از کشورهای هند، افغانستان و پاکستان هستند، تشریح و تحلیل شود. علاوه بر آن با ایجاد ستادی متمرکز و ستادهای استانی در استان‌های ایلام و خوزستان چارچوب فعالیت بر محورهای فرهنگی و آموزشی و پاسخگویی هوشمندانه و خدمات رسانی فرهنگی به زائران در تعامل وثیق سازمان با هیئات و تشکل های و آحاد مردم هماهنگ و نگرش سازمان یافته برای این منظور تدارک دیده شود.

 

دارابی از برنامه‌ریزی یک دوره آموزش تخصصی تحت عنوان «تربیت مربی زائر اربعین» خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات فرهنگی و دینی ضرورت است روحانیون کارآمد به همین منظور بکارگیری و در طول ایام اربعین نسبت به تدارک برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مبادی ورود زائران در مرزهای ورود به عراق خدمت کنند که این دوره آموزشی، اولین گام در جهت هدفمند شدن فعالیت‌های آموزش تخصصی پیرامون این مهم است که ان شاء الله ابعاد و اجرایی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد./1325/د102/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات