۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۰۲۲
حجت الاسلام غروی:

تمسک به قرآن و عترت سبب سربلندی امت اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غروی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) به مالک اشتر که فرمود هیچ ملتی سرافکنده نمی‌شوند مگر قرآن را ترک کنند و هیچ ملتی سعادتمند نمی‌شوند مگر اینگه از قرآن اطاعت کنند، گفت: تمسک به قرآن و عترت سبب سربلندی امت اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی غروی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت و شهادت یگانه منجی عالم بشریت پیامبر(ص) و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مسلمانان شیعه و اهل تسنن همگی به حدیث ثقلین که پیامبر(ص) در حجة الوداع  بیان داشتند اعتقاد دارند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند من به زودی از بین شما می‌روم و دو یادگار با ارزش از خود در میان شما به باقی می‌گذارم.

 

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند هرگز قرآن و عترت از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا اینکه در قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد شوند؛ قرآن و عترت به عنوان سرمایه‌های بزرگ برای مسلمانان محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: افراط و تفریط در زمینه توجه به هر یک سبب مهجور شدن دیگری ‌می‌شود و صحیح نیست چرا که قرآن و عترت هردو در کنار هم کامل و چراغ هدایت هستند.

 

وی ابراز کرد: قرآن و عترت هر دو به انسان هویت و ارزش می‌دهند و پیامبر(ص) فرمودند انسان تا زمانی که متمسک به قرآن نشود پوج و بی ارزش است.

 

حجت الاسلام غروی اظهار داشت: مرحوم فیض کاشانی صاحب کتاب علم الیقین فرمودند من هرچه مطالعه کردم سبب جهل من شد و در بسیاری از علوم بزرگان تدبر کردم ولی سبب سیراب شدن و رفع عطش من نشد مگر تا زمانی که با حدیث آشنا شدم.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام راحل در صحیفه سجادیه جلد 20 فرمودند از روی جد می‌گویم همه علوم تنها مقدمه‌ای بر قرآن و حدیث است؛ حضرت علی(ع) به مالک اشتر فرمودند هیچ ملتی سرافکنده نمی‌شود مگر قرآن را ترک کنند و هیچ ملتی سعادتمند نمی‌شوند مگر اینگه از قرآن اطاعت کنند.

 

وی بیان داشت: قرآن صامت قرآن ناطق می‌خواهد تا کلام خدا را تفسیر کند و اهل بیت(ع) مفسران قرآن هستند.

 

حجت الاسلام غروی در پایان خاطر نشان کرد: هدایت بر دو پایه ظاهری و باطنی استوار است که هدایت باطنی از طریق اهل بیت(ع) صورت می‌پذیرد و در جامعه کبیره ائمه معصومین(ع) خانواده علم و یقین معرفی می‌شوند./813/202/ب2

ارسال نظرات