۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۷۰۳۰
با هدف اعتراض به کشتار شیعیان صورت گرفت؛

تجمع طلاب و دانشجویان تبریز مقابل کنسولگری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب حوزه های علمیه تبریز و دانشجویان دانشگاه‌های استان در اعتراض به کشتار شیعیان منطقه نارداران، مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع کردند.
تجمع مقابل کنسولگري آذربايجان در تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز وفات رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) جمعی طلاب حوزه های علمیه استان و دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به همراه هیأت‌های حسینی تبریز در اعتراض به کشتار شیعیان منطقه نارداران از سوی پلیس جمهوری آذربایجان، در مقابل کنسولگری این کشور در تبریز تجمع کردند.


بنا بر این گزارش، در این تجمع مردم با سر دادن شعار «آذربایجان میلتی قبول اتمز ذیلتی»، «یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی» ، «آذربایجان جانباز نارداراننان آیرلماز» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» خواستار برخورد جدی دولت آذربایجان با عوامل حوادث اخیر نارداران شد.


همچنین در ادامه، اجتماع کنندگان با برپایی دسته عزاداری در سالروز رحلت نبی اکرم مقابل کنسولگری، فریاد اعتراض خود را با ندای یا حسین همراه کردند، ضمن این‌که تجمع کنندگان در مقابل کنسولگری آذربایجان، در هنگام اذان ظهر نماز جماعت را در مقابل کنسولگری برگزار کردند.


یادآور می شود، منطقه نارداران در 25 کیلومتری شهر باکو مرکز جمهوری آذربایجان قرار دارد و مدفن بی بی رحیمه(س) خواهر امام رضا علیه السلام است، چند هفته گذشته نیروهای پلیس امنیتی جمهوری آذربایجان مقارن نماز ظهر در هجومی از پیش برنامه ریزی شده یکی از روحانیون سرشناس منطقه به نام حاج طالع باقرزاده را دستگیر کرد.


در این هجوم 5 تن از اهالی با گلوله مستقیم ماموران کشته و ده ها تن مجروح شدند. همچنین صدها نفر از نیروهای قشون وزارت کشور در یک اقدام بی سابقه، از صبح مراسم اربعین حسینی با یورش به منطقه نارداران به سرکوب شیعیان و تخریب نمادهای شیعی پرداختند./935/203/ب2

ارسال نظرات