۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۷۰۳۲
استادحوزه علمیه قم:

تبعیت از ولایت امر وظیفه امت اسلامی و وصیت شهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر ایران اسلامی را با کشورهای همسایه مقایسه کنید تمامی مشکلات آنها از نداشتن رهبر است، بنابراین روح امام راحل شاد که یادگار بزرگ او ولی فقیه بود و امروز اولین و آخرین وظیفه ما اطاعت و تبعیت از ولایت امر است که تبعیت از ولایت نیز دستور و وصیت شهدا است.
حجت الاسلام  محمد حسين صابري اراكي حجت الاسلام  محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام  محمدحسین صابری اراکی، استادحوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزداری وفت پیامبراکرم و شهادت امام حسن مجتبی و تشیه جناره شهید تازه تفحض شده محمد کاظم زاده قصاب و شهید مدافع حرم حسین داد احمدی در مسجد صادقیه کاشان گفت: خداوند در یکصد آیه قرآن تمجید پیامبری را می کند که بهانه خلقت و آفرینش است و آنقدر پیامبرش را دوست دارد که هرجا بخواهد نام پیامبراکرم(ص) را ببرد در مقدمه نام خودش را هم ذکر می کند.

 

وی یاد آورشد: خداوند در آیه مشهور اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم و آیات متعدی پیامبراکرم(ص) را از لسان خودش تمجید شده است.

 

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به این رسالت پیامبری به قدری رسالت سنگینی است که لقمان آن را قبول کرد  افزود: می فرماید ما به لقمان حکمت دادیم و می خواستیم به او رسالت بدهیم اما بار مسؤولیت و سنگین رسالت او  قبول نکرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برخی ها امروز در کشور ما مسؤولیت را برای پُز دادن می خواهند گفت: تمامی پست ها و مقام های دولتی و غیر دولتی، حوزوی و دانشگاه همه مسؤولیت است اما مراقب باشید مسؤولیت را قرب به خدا قرار ندهید.

 

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین با اشاره به این که در آستانه دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان رهبری قرار گرفته ایم گفت: مردم  ایران اسلامی همیشه حضورارزشمند و ذی قیمت خودشان را به وقت نشان می دهند و افرادی متدین و مذهبی، مکتبی، ولایی و تابع ولایت فقیه، انقلابی و انقلاب دوست و آرمانی انتخاب می کنند و با انتخاب خود  توطئه دشمن را خنثی می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم در عین حال مسؤولیت وکالت مردم در مجلس را مسؤولیتی سنگین و خطیر دانست و یاد آورشد: از افرادی که می خواهند به مجلس و پارلمان بهارستان بروند باید متوجه باشند مسؤولیت و وکیل مردم شدن، مسؤولیت خیلی سنگینی است.

 

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: هرچند ما برای فرزند خود یک نامه مدرسه و یا یک قطعه چک را امضاء می کنیم اما برای مردم امضا کردن و به جای مردم قانون را تصویب کردن و  بررسی لوایح مسؤولیت و سکان داری اجرایی و قوه مجریه مسؤولیت خطیر و سنگینی است.

 

وی افزود: امروز ما نیز در برابر این دو شهید داد احمدی و کاظم زاده که آنها را امروز به دوش گرفتیم، مسؤولیت ما را نیز سنگین تر کرد تا متوجه باشیم اگر امروز  داعشی ها به اروپا حمله کرده و به آ مریکا نفوذ کرده اند و آسیا را تسخیرکرده اند و در چند کیلومتری مرز ایران هم آمده اند اما ناخواسته توقف کرده اند و ایران اسلامی امنیت دارد به برکت خون همین شهدا است.

 

به گفته وی اگر امروز نام و ایران و ایرانی که 1+5  در برابر ایران عاشق خدا، ایران عاشورایی، ایران کربلایی و ایرانی که در زیر لوای رهبری و ولایت فقیه قرار دارد زانو می زند و با تواضع کامل حرف ما را می شنود و حق مسلم انرژی هسته ای صلح آمیز را دو دستی تقدیم این کشور و ملت  عطا می کند،  ثمره شهید کاظم زاده ها و داد احمدی ها و خمینی کبیر است.

 

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: اگر امروز عاشورا و کربلا زنده است،  انقلاب زنده است، ولایت فقیه زنده است، نام امام و رهبری و ولی امر مسلمین زنده است و کلام شان زنده است، فرمان شان و  نام شان زنده است و همه فرمانبردار هستند همه به برکت خون شهدا است و امروز نیز پیام شهدا این است اگر بخواهید همیشه عزت و امنیت و اقتدار داشته داشته، قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید.

 

وی افزود: اگر ایران اسلامی را با کشورهای همسایه مقایسه کنید تمامی مشکلات آنها از نداشتن رهبر است بنابراین روح امام راحل شاد که یادگار بزرگ او  ولی فقیه بود و امروز اولین و آخرین وظیفه ما اطاعت و تبعیت از ولایت امر است که تبعیت از ولایت نیز  دستور و وصیت شهدا است.

 

شایان ذکر است، مراسم تشیع شهید تازه تفحص شده 32 سال بعد از شهادت سردار شهید محمد کاظم زاده قصاب و شهید مدافع حرم حسین داد احمدی پبش از ظهر امروز توسط مردم ولایتمدار کاشان تشیع و در مسجد صادقیه ضمن عزاداری و نماز جمعه جماعت ظهر و عصر،بعد از نماز بر پیگیر مطهر این دو شهید توسط آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در گلستان شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شدند./1307/202/ب2

ارسال نظرات