۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۰۷۰۵۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بحران امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بحران های امروز جامعه اسلامی را به دلیل فاصله گرفتن مسلمانان از سیره نبوی دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، شخصی که بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن به همه علوم دنیا آگاهی داشت و در آن فضای مسموم جامعه عرب به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: شخصیت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به حدی بالاست که اگر بخواهیم از وی تعریف کنیم، قطعاً باید از دو زبان قرآن و عترت سخن بگوییم.

 

وی با اشاره به این که قرآن پیامبر اسلام را خوب معرفی کرده و عترت نیز که هر دو از یادگاران پیامبر(ص) است از ایشان به خوبی یاد می‌کند، تصریح کرد: از جمله سخنان آن حضرت در ساعات و روزهای آخر عمر با برکت ایشان عمل به قرآن و احترام به اهل بیت (ع) بوده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن در ابعاد مختلف اخلاق و اسوه بودن پیامبر اسلام را معرفی می‌کند، اضافه کرد: خداوند بهترین معلم و بالاترین مفسر قرآن را فرستاده و ابعاد وجودی پیامبر (ص) در قرآن بسیار وسیع است.

 

وی‌ یکی از ویژگی‌های بارز زندگانی حضرت محمد (ص) را تعامل با مردم و اخلاق نیکو دانست و عنوان کرد: پیامبر (ص) با مردمانی که بویی از اسلام و انسانیت نبرده بودند با اخلاق، گذشت و تعامل رفتار کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این که اگر تعامل بر مبانی قرآن، اخلاق و اعتقادات باشد به یقین تأثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن چند‌ مرتبه بر مومنان منت گذاشته و نعمت‌های بزرگی را به بندگان ارزانی داشته است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در قرآن آمده است که خداوند فرموده به مؤمنان منت گذاشتیم و پیامبری از جنس خودتان گذاشتیم تا انسان‌ها را به حکمت، دانش و توحید دعوت کند و آنها را از جهل رها کند.

 

وی بیان کرد: امروز اگر صاحب انقلابی در کشور هستیم که در دنیا آرامش را از دشمنان گرفته و آنها را سرگردان کرده است، چیزی جز عمل به روش و سیره پیامبر اکرم (ص) نیست و انقلاب اسلامی به تبعیت از پیامبر اکرم (ص) به پیروزی رسیده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مسؤولیت پیامبر (ص) بسیار بالا بود و در طول سه سال در دعوت علنی محدودیت داشت، افزود: بعضی از افراد در زمان ایشان از وی معجزه می‌دیدند ولی باز هم به وی ایمان نداشتند.

 

وی با تاکید بر این که امروز عده‌ای در مقابل فرهنگ دینی و اسلام کمترین پذیرش را ندارند و از روی دشمنی و عناد با دین سخن می‌گویند، خاطر نشان کرد: در سراسر دنیا وقتی که جمعیتی در برابر ظلم و نژادپرستی فریاد اسلامی سر می‌دهند، دشمنان مایل نیستند سخن حق را بشنوند و گاهی از مواقع جنایات آنها در قبال مردم به اوج خود می‌رسد.

 

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: فریاد مظلوم‌خواهی ملت ایران و ملت‌های مسلمان در جریان بیداری اسلامی برای اهداف دین اسلام، استقلال و مبارزه با الگوی استکباری دشمنان انقلاب است و امروزه ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند.

 

وی با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فضائل اخلاقی رسول خدا گفت: پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، شخصی که بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن به همه علوم دنیا آگاهی داشت و در آن فضای مسموم جامعه عرب به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

 

وی فرهنگ اسلام را پاینده ترین فرهنگ خواند و با بیان این که اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) با توکل و ایمان به خدا این فرهنگ را در گردباد جاهلیت عرب ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل جهان شمولی شدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و با اشاره به نقش پیامبر اکرم در ترویج دین اضافه کرد: هرچند دین اسلام تأمین کننده نیازهای انسان ها بود اما بشر همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبر اکرم و کتاب قرآن به بشر آموخت تفکر، تعقل و تدبر بود./950/202/ب2

ارسال نظرات