۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۷۱۴۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام رضا نقش مهمی در گسترش فرهنگ تشیع داشتند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غرویان گفت: دانشمندان مختلف از مذاهب گوناگون در برابر امام رضا(ع) حاضر می‌شدند و مباحثه و مناظرات فراوانی آن حضرت با این دانشمندان داشتند و این مناظرات موجب گسترش مکتب اهل بیت(ع) شد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گویی گفت: امام رضا(ع) در کنار آنکه یک شخصیت معنوی بسیار برجسته بودند، توجه فراوانی به مسائل زمان خود از جمله مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند.

 

وی افزود: یکی از القاب ایشان عالم آل محمد(ص) است؛ علم سرشار امام رضا(ع) موجب شد، مباحثات و مناظرات فراوانی با دانشمندان مذاهب مختلف داشته باشند.

 

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: دانشمندان مختلف از مذاهب گوناگون در برابر ایشان حاضر می شدند و مباحثه و مناظرات فراوانی آن حضرت با این دانشمندان داشتند و این مناظرات موجب گسترش مکتب اهل بیت(ع) شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مامون از علم و دانش و موقعیت و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) ترسیده بود و به ایشان حسادت می کرد، لذا در نهایت چاره کار را در به شهادت رساندن ایشان دانست.

 

وی با بیان اینکه آن حضرت از هر فرصتی برای دفاع از مکتب تشیع استفاده می کرد، گفت: حتی در مسئله ولایت عهدی که از سوی مامون به اجبار تحمیل شد، ایشان فعالانه در جهت دفاع از مکتب تشیع استفاده کردند.

 

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی العالمیه با ذکر اینکه امروز نیازمند الگو ساختن ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) برای خود هستیم، گفت: در کنار زیارت آن امام همام، باید تلاش کنیم هر چه بیشتر با ابعاد شخصیتی و منش ایشان آشنا شویم و آن حضرت را به عنوان الگوی عملی در سبک زندگی خود مورد توجه قرار دهیم./1330/د102/ف2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات