۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۰۷۱۶۳
امام جمعه پردیسان قم:

ایجاد داعش برای بد نام کردن اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان با بیان این که امروز گروهی با یک پرچم سیاه که روی نام خدا و پیامبر(ص) را نوشته‌اند به اسم اسلام جنایت می‌کنند، گفت: هدف آنها از این کار ایجاد رعب است و نتیجه آن این می‌شود که یک نامزد ریاست جمهوری دیوانه در امریکا می گوید نباید مسلمانان را به امریکا راه دهیم؛ شاید هم این یک نقشه برای بدنام کردن مسلمانان است ولی حتی خود مردم امریکا هم این را قبول نکردند.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که این که تقوا سبب ظهور امام زمان خواهد شد، خاطرنشان کرد: مانع اصلی ظهور امام زمان(عج) گناه است و تا این ابر گناهان که مقابل نور امام زمان(عج) را گرفته است کنار نرود امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد.


وی در ادامه به اول ربیع سالروز لیلة المبیت اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان سه توطئه برای اول شخص هستی کشیده بودند که او را زندانی کنند و یا بکشند و یا تبعید کنند و پیامبر(ص) تصمیم گرفت که از مکه مهاجرت کند زیرا انسان نباید خود ا در معرض خطر قرار دهد.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: قریش تصمیم گرفتند دسته جمعی پیامبر را بکشند تا نشود ثابت کرد که چه کسی کشته تا قصاص نشوند و دیه را پرداخت کنند؛ ولی حضرت علی(ع) رفت و جای پیامبر(ص) خوابید و این شب افتخاری برای حضرت علی(ع) و شیعیان شد.


دشمنان برای مقاصد خود واقعیت را وارونه جلوه می دهند
وی با اشاره به این که آیه 27 سوره بقره در شأن حضرت علی(ع) به خاطر خوابیدن در لیلة المبیت به جای پیامبر(ص) نازل شده است، افزود: معایه وقتی شنید این آیه در شأن حضرت علی(ع) نازل شده 400 هزار درهم داد که جعل کنند که این آیه مال ابن ملجم است که با این که می دانست که کشته خواهد شد ولی باز هم حضرت علی(ع) را به شهادت رساند.


امام جمعه پردیسان با بیان این که الان هم دشمنان از این روش برای مقاصد خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی آیت الله دستغیب را منافقین به شهادت رساندند، شب رادیو منافقین بیانیه خواند که آیت الله دستغیب مفسد فی الارض است و کسی که ایشان را کشته انسان خوبی است و بعد امام خمینی فرمودند کسی که  ایشان را کشت به جهنم رفت و این پیر مرد که کشته شد به بهشت رفت.


ملاک ما برای تشخیص حق از باطل حضرت علی(ع) و معاویه است
وی در جواب این سؤال که از کجا بفهمیم که حق با کیست و آیا داعش بر حق است که می‌گوید اگر بکشید بر سر سفره رسول الله(ص) خواهید رفت یا کسانی که در شام و عراق و لبنان در برابر آنها می‌ایستند، گفت: ملاک ما علی(ع) ومعاویه است و باید دید که ما واقعا پیرو کدام یک هستیم؛ ما معتقدیم که ادامه دهنده راه حضرت علی(ع) هستیم و آنها ادامه دهنده راه معاویه هستند.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد:گاهی برخی از دوستان می‌گویند اگر می‌خواهید از شما حمایت کنیم باید تندروی خود را کم کنید و نماز جمعه بی خطر باشد؛ ولی تا من در پردیسان هستم و رهبر بخواهند که ما باشیم این نماز جمعه هیچ وقت ساکت نخواهد شد و مسیر ما این است؛ اگر چه که تکه تکه شویم و در محراب کشته شویم .


وی خطری که نظام را تهدید می‌کند را جدی دانست و افزود: ما در کشور دو جناح نداریم و جناح مخالف اصول گرا اپوزیسیون نظام است و نمی‌خواهند که زیر چتر این نظام باشند؛ ببینید که غرب چگونه از آنها حمایت می‎کند؛ ما تا توان داریم این موضع خود را خواهیم گفت زیرا ما سر سپرده رهبریم و آنهایی که سرسپرده غرب هستند و می‌گویند که جنگ تمام شده به دنبال تخریب نظام هستند.


فلسفه نماز جمعه این است که افشاگری کند و معایب را فریاد بزند
امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: فلسفه نماز جمعه همین است که افشاگری کند و معایب را فریاد بزند و انسان باید برای دنیای خود برنامه داشته باشد و فکر کند که همیشه زنده است و برای آخرت خود جوری فکر کند که که انگار فردا نیست.


پیامبر نسبت به بشریت مانند پدر و طبیب است
عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت در خطبه اول با اشاره به آیه 128 سوره توبه اظهار داشت: در این آیه بر رئوفیت و مهربانیت پیامبر اشاره دارد و می گوید اگر در برخی موارد پیامبر(ص) بر مؤمنان سخت گرفته و از مشرکان برائت می‌جوید به خاطر خودشان و پیشرفت و سعادت آنها است.


وی با بیان این که اگر اروپاییان می‌خواهند پیامبر(ص) را بشناسند باید از این آیه بشناسند، افزود: پیامبر(ص) طبیب نفوس است و طبیب گاهی لازم است سوزن بزند و داروی تلخ تجویز کند؛ در روایتی دیگر امده که پیامبر(ص) پدر امت است و پدر به فکر پیشرفت امت است و اگر سخت گیری می کند به نفع مردم است؛ آیا پدر حراسی و پزشک هراسی داریم؟؛ باید پیامبر را این گونه و از این آیه شناخت.


امام جمعه پردیسان  با اشاره به این سخن استاد مطهری که رهبر باید درد مردم را بچشد و درک کند، خاطرنشان کرد: در این آیه می‌گوید پیامبر(ص) از جنس شما است و تنها فرق او این است که به او وحی می‌شود و بر او سخت است که شما در سختی باشید زیرا شما را دوست دارد.


ایجاد داعش برای بد نام کردن اسلام است
وی با بیان این که امروز گروهی با یک پرچم سیاه که روی نام خدا و پیامبر(ص) را نوشته‌اند به اسم اسلام جنایت می‌کنند گفت: هدف آنها از این کار ایجاد رعب است و نتیجه آن این می‌شود که یک نامزد ریاست جمهوری دیوانه در امریکا می گوید نباید مسلمانان را به امریکا راه دهیم؛ شاید هم این یک نقشه برای بدنام کردن مسلمانان است ولی حتی خود مردم امریکا هم این را قبول نکردند.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی پیامبر(ص) را حریص بر سعادت مردم دانست و تصریح کرد: حرص پیامبر برای پول نیست بلکه برای سعادت بشر حرص می زند مانند حرص پدر برای پیشرفت فرزند که خود را به هر دری می زند که فرزندش پیشرفت کند و رئوف بودن پیامبر(ص) به همین معنا است که از سختی امت خود رنج می‌برد و نسبت به آنها مهربان است.


وی با اشاره به این که در زیارت امام رضا(ع) هم آمده که ایشان امامی رئوف هستند، افزود: رئفت از صفات بارز امام رضا(ع) بوده و در روایات زیادی آمده است که ایشان با فقرا غذا می‌خوردند؛ صفت رئفت در وجود همه انسانها وجود دارد و خداوند در قرآن می فرماید مسیحیان هم قلوبشان رئوف است؛ البته این مسیحیان مستکبری که الان به قتل و غارت انسانهای دیگر دست می‌زنند صهیونیست هستند و مسیحی واقعی نیستند./843/پ201/ج1

ارسال نظرات