۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۰۷۲۲۷
استاد حوزه علمیه:

مسیر شهادت و راه صراط خط انبیاء و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که مسیر شهادت و راه صراط خط انبیاء و اهل بیت(ع) است که در پرتوی نور قرآن قرار دارد، گفت:خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که از خدا و رسولش اطاعت می‌کنند در قیامت با هدایت کنندگان و پیامبران هم صحبت و هم نشین می‌شوند.
حجت الاسلام جان نثاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه و از خطبای مشهور شامگاه 20 آذر به مناسبت دهه آخر صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند هدایت یافتگان را در قرآن با عناوین انبیاء، صدیقان، شهیدان و صالحان مورد خطاب قرار می‌دهد.

 

وی افزود: خاندان عصمت و طهارت مصادیق هر چهار عنوان را دارا می‌باشند و خداوند در قرآن زنان خاندان پیامبر(ص) را به عنوان صالحین مطرح می‌کند.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری تصریح کرد: بانوان خاندان پیامبر(ص) برای همه زنان به عنوان الگو و سرمشق در مسیر هدایت هستند آنان علاوه بر اینکه در حفظ آیین علوی و بقای نام خاندان نبوت مثمر ثمر بودند در میدان علم و تربیت و جهاد نیز حضور داشتند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: مسیر شهادت و راه صراط خط انبیاء و اهل بیت(ع) است که در پرتوی نور قرآن قرار دارد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که از خدا و رسولش اطاعت می‌کنند در قیامت با هدایت کنندگان و پیامبران هم صحبت و هم نشین می‌شوند.

 

این خطیب مشهور با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) از چهره‌های تابناک هدایت هستند که در غربت و با زهر جفا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

 حجت الاسلام جان‌نثاری ابراز کرد: از مهم‌ترین ترفندهای غاصبان خلافت در عصر امام هشتم برای سرکوبی قیام‌ها و جنبش‌های علویون پوشاندن لباس خلافت به صورت نمادین بر تن امام رضا(ع) بود و این امر به مظلومیت ایشان افزود.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر نحوه شهادت امام رضا(ع) و حامیان گروه تکفیری داعش را با اندک بصیرتی مورد بررسی و تبیین قرار دهیم مشخص می‌شود که جنگیدن با داعش و پشتیبانی و کمک تسلیحاتی به او دو امر متناض است و این از توطئه‌های دشمن محسوب می‌شود.

 

وی افزود: با دید جنگ و کشتار در یمن و فلسطین می‌توان درک کرد که آمریکا و کسانی که از او حمایت می‌کنند دشمن آشکار و پنهان اسلام هستند.

 

این خطیب مشهور در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان از هر طریقی سعی در نابودی اسلام دارند و این هدف برای آنان سرابی بیش نیست./813/202/ب2

ارسال نظرات