۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۳۰۷۳۲۱
حجت الاسلام رفیعی:

سیره اجتماعی امام رضا سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در حرم رضوی گفت: سیره اجتماعی امام رضا(ع) یعنی رسیدگی به امور مردم باید سرمشق مسؤولان کشور و کارکنان سازمان ها و ارگان ها قرار گیرد که بالاترین عبادت گره گشایی و خدمت به مردم است.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی در سلسله برنامه های تبلیغی شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی با الگوگیری از دو محور اساسی در زندگی امام رضا(ع) اظهار کرد: رابطه عبادی امام رضا(ع) شامل رابطه با خدا و رابطه اجتماعی ایشان شامل رابطه با مردم است و در صورتی که محب و شیعه امام هستیم باید روش و سیره ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: به فرموده امام رضا(ع) اکثر اعمال شما باید مطبق با اعمال ما باشد و در صورت کوتاهی کردن در انجام واجبات، مخالفت عملی با اهل بیت، رعایت نکردن حق مردم و رعایت نکردن تقیه نمی توان خود را شیعه و پیروی امام دانست.

 

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی و همسایه ها را رعایت کنیم و مسبب آزار و اذیت یکدیگر نشویم و در رعایت تقیه عقاید خود را حفظ و سخنان تحریک کننده علیه مخالفان نزنیم.

 

وی با شاره به این که امام رضا(ع) هر سه روز یک ختم قرآن داشتند، تأکید کرد: از زندگی عبادی و اجتماعی امام درس بگیریم و در حد ظرفیت و شرایط خود قرآن بخوانیم بنا به قرآن هر کسی صبح می کند 50 یه قرآن بخواند.

 

 کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: قرآن دارای چهار ویژگی است اول این که موعظه است، همچنین شفادهنده دردهای درونی، هدایت کننده بشر و رحمت است.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: انس با قرآن مایه آرامش می‌باشد و شفای اصلی آن مربوط بیماری های درونی چون حرص، کینه، حسادت، وسواس و امثال آن است.

 

وی با بیان این که بالاترین عبادت گره گشایی از مردم است، بیان کرد: زندگی اجتماعی امام رضا(ع) شامل رسیدگی به امور مردم بود که این موضوع باید سرمشق مسؤولان کشور هم چنین کارکنان استانداری ها، فرمانداریها، مراکز اداری و بیمارستان ها قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ در اخرین روز ماه صفرالمظفر؛ زائران و مجاوران بارکاه ملکوتی امام هشتم در تمامی اماکن متبرکه با نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در سوگ ثامن الحجج(ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند./1308/202/ب1

ارسال نظرات