۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۷۳۴۰
حجت الاسلام راشد یزدی:

تمام امور دنیا بر مبنای علم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه تمام امور دنیا بر مبنای علم است، گفت: اسلام دین علم است و به همین دلیل طلاب باید در این زمینه مطالعات دقیقی داشته باشند.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام راشد یزدی استاد درس اخلاق امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر، گفت: هدف شما از آمدن به این مکان مقدس فراگرفتن اسلام است، اسلام دین علم است و به همین دلیل باید طلاب در این زمینه مطالعه دقیقی داشته باشند.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه روحانی باید درس بخواند تا بتواند در ادامه راه خود موفق باشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فتوا داده اند طلبه ای که درس نخواند نمی تواند از مزایای فرهنگی و آموزشی استفاده کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: چون اسلام دین علم است اثبات آن هم آسان است، نخستین کلمه ای که آمده «إقرا» است و اولین وسیله قلم است، این دو آرم اسلام هستند، قلم در اسلام اهمیت بسیاری دارد و برای قلم و اهل قلم تا روز قیامت ارزش وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: معرفت و شناخت گاهی سطحی، گاهی علمی و گاهی فلسفی است؛ موازین و مبانی این دینی که ما داریم علم صحیح و عقل سلیم است. در دین موسی و عیسی شناخت خدا علمی نبود حسی بود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه تمام امور دنیا بر مبنای علم است ابراز داشت: کسی که علم دارد سوار می شود کسی که ندارد سوارش می شوند مگر می شود در حال حاضر بدون علم زندگی کرد؛ شما باید خیلی درس خوانده باشید وگرنه هجمه مشکلات برشما فشار می آورد، طلبه باید زمانش را بشناسد./833/203/ب1

ارسال نظرات