۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۰۷۹۵۸
امام جمعه دزفول:

دشمن به دنبال ترویج اسلام ستیزی در دانشگاه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به این که دشمن با اسلام ستیزی و کم رنگ کردن ارزش های تلاش به نفوذ در میان دانشگاهیان را دارد، گفت: حوزه و روحانیون با معرفی صحیح و عقلانی دین و قرائت صحیح آن به دانشجویان از نفوذ دشمن جلوگیری می کنند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که پیدا کردن بسترها و تعامل صحیح و سازنده و رشد دهنده حوزه و دانشگاه از عوامل وحدت آنها است، گفت: شناسایی اهداف مشترک حوزه و دانشگاه در زمینه های گوناگون و تبیین اموری که موجب هم افزایی و کمک رسانی آنها به یکدیگر می شود از عوامل وحدت این 2 نهاد است.

 

وی با اشاره به نقش زیرساختی و اساسی علوم انسانی و نقش  و توانایی حوزه در اسلامی سازی علوم انسانی گفت: باورها، اعتقادات، افکار و اندیشه ها در دانشگاه ها نشأت گرفته از علوم انسانی است؛ بنابراین حوزه در رویارویی با هجوم فرهنگ غرب در دانشگاه ها به واسطه علوم انسانی توانایی مقابله و رویارویی با آن را دارد.

 

امام جمعه دزفول با بیان این که فرهنگ غرب رسوخ کرده در دانشگاه ها پیش از انقلاب اسلامی به دلیل تعریف دانشگاه براساس مبانی پایه ریزی شده غرب است، تصریح کرد: حوزه در این باره با ایفاء نقش مهم و اساسی خود آثار و تبعات هجوم فرهنگ غرب بر علوم انسانی را به تدریج کاهش داده و گامی مثبت در اسلامی سازی علوم انسانی خواهد برداشت.

 

این مقام مسؤول اسلام ستیزی و کم رنگ کردن ارزش های دینی در دانشگاه ها را از دیگر عومل نفوذ دشمن برشمرده و اظهار داشت: جدایی و ایجاد ترس و عدم تعامل سازنده میان حوزه و دانشگاه از نقشه های اساسی دشمنان نظام اسلامی بوده و حوزه و حوزویان با معرفی صحیح و عقلانی دین و ارائه قرائت صحیح و واقعی دین به دانشگاهیان و در مراکز دانشگاهی تا حدود زیادی از نفوذ دشمن جلوگیری می کنند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی ارائه راهکار برای حضور حوزویان در دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه و ایجاد زمینه برای این حضور و تعامل را ضروری دانسته و گفت: باید به انتظارات و دیدگاه حوزویان از دانشگاهیان و دانشگاهیان از حوزویان توجه و تلاش کنیم در ارتباط سازنده میان آنها زمینه های همکاری و تعامل را پیدا کرده و عومل جدایی حوزه و دانشگاه را با آسیب شناسی و تشخیص عامل این جدایی شناخته و با راهکارهای عقلی و منطقی به بررسی آنها بپردازیم./9456/303/ب3

 

ارسال نظرات