۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۰۲۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه منطقه آزاد اروند، برگزاری کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه‌های خوزستان، رقابت پنج هزار دانشگاهی در بخش کتبی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد خوزستان و آموزش الفبای پژوهش قرآن و طب در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدمرتضی نعمت‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری  مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد اروند به مدت چهار روز ابراز داشت: این مسابقات در دو گروه سنی پایین‌تر و بالاتر از 15 سال برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: پنج‌شنبه و جمعه 26 و 27 آذرماه مسابقات آقایان در مسجد الغدیر بریم آبادان و شنبه، یکشنبه 28 و 29 آذرماه مسابقات بانوان در هتل کاروانسرای آبادان برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مسابقات منطقه آزاد اروند شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر و مناطق همجوار اروندکنار و چوئبده را شامل می‌شود، ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در رشته‌های صحیح‌خوانی، حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم قرآن و چند مورد دیگر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای استفاده از همه ظرفیت‌های قرآنی شهرستان آبادان در هر گروه سنی پایین‌تر و بالاتر از 15 سال یک گروه داوری تعیین شده است.

 

برگزاری کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه‌های خوزستان

حجت مرساق‌دزفولی، مدیر هماهنگی و ارتباطات نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه‌های سراسر استان خوزستان در تاریخ 26 آذرماه از ساعت 8 تا 16 ابراز داشت: در این کارگاه آموزشی یک روزه نزدیک به یکصد نفر از ائمه جماعات دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی و چند مورد دیگر استان خوزستان حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به این که کارگاه آموزشی ائمه جماعات دانشگاه های خوزستان با موضوع «اندیشه‌های امام خمینی(ره) ترجمان اسلام ناب محمدی(ص)» تدوین شده است، بیان داشت: این کارگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز و با تدریس حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان همراه خواهد بود.

 

رقابت 5 هزار دانشگاهی در بخش کتبی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد خوزستان

خانم جاسمی‌زرگانی، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به برگزاری بخش کتبی بیست‌‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان اظهار بیان داشت: این بخش از مسابقات قرآنی ساعت 10 فردا چهارشنبه 25 آذرماه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که بیش از 5 هزار دانشجو و استاد در این بخش از مسابقات نام نویسی کرده‌اند، ادامه داد: مرحله کتبی مسابقات به صورت یک مرحله‌‌‌‌ای و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌‌‌‌شود و بر اساس زمان‌‌بندی اعلام شده مسابقات کتبی بخش کارکنان نیز نیمه دوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: 15 واحد دانشگاهی و 3 مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزارکننده بخش کتبی بیست‌‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

 

آموزش الفبای پژوهش قرآن و طب در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

امین حبیبی، مسؤول کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: با توجه به فعالیت کارگروه علم و دین و ادامه چرخه آموزشی دانشجویان، عضو جدید در کارگروه پذیرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر کارگاه‌های الفبای تحقیق ویژه دانشجویان عضو کارگروه علم و دین در حال برگزاری است، ادامه داد: در سال گذشته نیز این کارگاه‌ها در جریان بوده است.

 

حبیبی ابراز داشت: این کارگاه دارای شش سرفصل محوری، آشنایی با انواع مقالات بین‌رشته‌ای قرآن و طب، نحوه استخراج مقالات بین‌رشته‌ای قرآن و طب، آشنایی با بانک‌های تخصصی و استراتژی‌های جستجوی مقالات قرآن‌پژوهی و طب، شیوه پروپوزال‌نویسی مقالات بین‌رشته‌ای قرآن و طب، آشنایی با ژورنال‌های بین‌رشته‌ای قرآن و طب جهت چاپ مقالات در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شش کارگاه آموزشی کارگروه علم و دین هستند.

 

مسؤول کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در حال حاضر تحقیقات دانشجویان عضو کارگروه بر احادیث مرتبط با علوم پزشکی در حال انجام است./9453

ارسال نظرات