۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۴۰۲
حجت الاسلام نقویان:

خانواده مقدس‌ترین نهاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این نکته که خانواده اصل مهم زندگی است، گفت: باید همگی تلاش کنند تا بنیان خانواده‌ها حفظ شود.
حجت الاسلام نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر نقویان، کارشناس مذهبی، غروب جمعه 27 آذر در سلسله نشست‌های ازداوج و خانواده در مسجد سیدالشهدا(ع) منطقه استاد معین تهران، گفت: تفاوت اولیا با مردم در این موضوع است که اولیای الهی از تمام امکانات درونی خود استفاده می‌کنند اما مردم عادی تنهه به بخشی از توانایی‌های خود واقف هستند.

 

وی افزود: باید توجه داشت که خداوند رحمان هیچ موردی را رایگان در اختیار بشر قرار نمی‌دهد و افراد باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.



به هیچ عنوان مخالف نظام و رهبری نیستم

استاد حوزه علمیه در خصوص شناخت به خود، عنوان داشت: باید افراد به این موضوع توجه داشته باشند که توانمندی‌های درونی آن‌ها یک سرمایه است، ضمن اینکه باید تمام مردم از خداوند بخواهند تا به آن‌ها قدرت استفاده از سرمایه‌های درونی را بدهد.



حجت الاسلام نقویان با انتقاد شدید از برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون خود، تصریح کرد: برخی به من می‌گویند که تو مخالف نظام و رهبری هستی، در حالی‌که من به هیچ عنوان موضوعی را در مخالفت با رهبر معظم انقلاب بیان نکرده‌ام.



وی افزود: عده‌ای با دستکاری چند فایل صوتی تلاش داشتند که حرف‌های بنده را تحریف کنند، اما من به صراحت می‌گویم آن حرف‌ها واقعیت ندارد.



کارشناس مذهبی در خصوص وضع جاری در کشور نیز، گفت: بنده به بخشی از اعمال برخی از مسؤولان انتقاد شدید دارم، بنده معتقدم که نباید افراد بلندپایه در کشور به مردم دروغ بگویند، زیرا ما در کشور افزون بر داشتن امکانات مناسب مردمان بسیار خوبی داریم.



حجت الاسلام نقویان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ولی امر مسلمین همیشه به مسؤولان سفارش می‌کنند که طوری عمل کنید که پس از خود یک نام نیک برای شما باقی بماند.



وی در خصوص نشانه‌های درستکاری، گفت: به صرف داشتن ریش و عمامه نمی‌شود یک فرد را مومن و درستکار معرفی کرد، فرد درستکار کسی است که به هیچ عنوان به مردم ظلم نکند.



استاد حوزه علمیه با ابراز تاسف از حوادث منطقه‌ و جهان اسلام، بیان داشت: در دنیای کنونی ما شاهد هستیم که پدیده داعش به شدت مسلمان را تحت فشار قرار می‌دهد، در روزهای اخیر نیز در نیجریه حوادث دلخراشی رخ داد که تمام این‌های برای مردم مسلمان یک نا امنی سیاسی ایجاد می‌کند.



وضع برخی از دادگاه‌ها بسیار بد است

حجت الاسلام نقویان با اشاره به نگرانی‌های داخلی مردم نیز، گفت: متاسفانه در دادگاه‎های ما برخی از پرونده‌ها سال‌های متمادی بدون جواب می‌مانند، در بخش رفتار مسؤولان نیز ما شاهد هستیم که برخی از مقامات اشتباهات بزرگ می‌کنند که تمامی این‌ها ایجاد نگرانی برای مردم می‌کند.



کارشناس مذهبی با پرداختن به مخاطرات اخلاقی در جامعه، بیان داشت: متاسفانه امروز ناهنجاری‌های اخلاقی جامعه ما را تهدید می‌کند، صدا و سیما نیز هر روز مخاطبان خود را از دست می‌دهد به ایجاد برنامه‌های خوب و آموزشی مبادرت نمی‌ورزد.



استاد حوزه علمیه در خصوص فرهنگ عذرخواهی در جامعه، عنوان داشت: ما اگر انتظار داریم که دولت سعودی برای فاجعه منا از مردم ما عذرخواهی کند، پس قطعا باید ایران خودرو و سایپا هم باید از مردم به خاطر تعداد بالای کشته‌ها در جاده‌ها عذرخواهی کنند.



حجت الاسلام نقویان ادامه داد: ما در برخی از موارد تنها ادعای مسلمانی داریم، برای مثال موقع تصادفات رانندگی اعمالی از ما سر می‌زند که از شأن انسانی به دور است.



لغزش ملت به پای مسؤولان هم نوشته می‌‎شود

وی تاکید کرد: اگر در جامعه مردم بلغزند و این لغزش به دلیل رفتار خطای مسؤولان باشد قطعا خطای مردم در روز قیامت به پای مسؤولان نیز نوشته می‌شود.



استاد حوزه علمیه با تاکید بر جایگاه خانواده، عنوان داشت: اگر تمامی ما به جایگاه خانواده توجه کنیم هیچ تهدیدی از بیرون نمی‌تواند به ما آسیب رساند، زیرا خانواده افزون بر اینکه یک جایگاه مقدس دارد، قطعا یک جامعه‌ای است که می‌تواند تمام مشکلات افراد را بر طرف کند.



برای حضور در رسانه ملی چاپلوسی نمی‌کنم

حجت الاسلام نقویان با انتقاد شدید از برخی نگاه‌های موجود در صدا و سیما، تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان برای حضور در رسانه ملی دست به تملق و چاپلوسی نمی‌زنم و هرگاه هم در برنامه‌های تلویزوینی حضور پیدا کنم جز حرف حق چیزی نخواهم گفت.



استاد حوزه علمیه با ابراز تاسف از رفتار برخی مداحان، گفت: متاسفانه عده‌ای از مداحان با حقه بازی تمام چندین نفر را استخدام می‌کنند و به شهرهای مختلف می‌برند تا در مجالس عزاداری آن‌ها در نقش گریه کن ظاهر شوند.



وی تاکید کرد: باید به ادبیات غنی خود بسیار توجه کنیم و کودکان خود را به فرهنگ اصیل ایرانی بسیار توجه کنیم، رسانه ملی نیز بهتر است به ایجاد چنین برنامه‌هایی همت بگمارد.



حجت الاسلام نقویان در پایان در خصوص نوع نگاه عده‌ای از افراد هنگام به قدرت رسیدن، بیان داشت: متاسفانه یک تفکر وجود دارد که هرگاه به قدرت رسیدیم مخالفان خود را از بین ببریم.


گفتنی است، این نشست به همت به همت دانشجویان فرهنگ گستر به صورت کاملا خودجوش و غیر انتفاعی برگزار شد./856/202/ب1

ارسال نظرات