۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۸۶۱۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

سرسپردگی مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت نیجریه آشکار تر شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با محکوم کردن جنایت نیجریه گفت: سکوت مرگبار مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر این جنایت نشان دهنده دست نشانده بودن و سرسپردگی آنها به استکبار و صهیونیست است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) امروز در مراسمی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که مدفن مطهر آن امام بزرگوار در سامرا است، تصریح کرد: ما شیعیان باید با مراجعه به محورهایی از زندگانی آن امام همام از ایشان برای حرکت در مسیر صحیح زندگی الگو برداری کنیم.

 

وی با بیان این‌که علمای اخلاق اهتمام ویژه ای به امام حسن عسگری(ع) داشتند، افزود: شاید حضرت آیت الله جوادی که اهتمامش این بود تا مدارس و مساجدی به نام امام یازدهم تأسیس کند یک دلیلش اهتمام و توسل به امام زمان است و باید احترام خود را نسبت به امام حسن عسکری(ع) بیشتر کنیم.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که ظلم به شیعه همواره در تاریخ وجود داشته است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم جنایت هولناکی از سوی ارتش نیجریه بر علیه شیعیان این کشور به وقوع پیوست.

 

وی با بیان این که متأسفانه مجامع مدعی دفاع از حقوق انسان ها در برابر این جنایت بشری زبان به دهان گرفته اند، تصریح کرد: این سکوت مرگبار آنها نشان دهنده دست نشانده بودن و سرسپردگی آنها به استکبار و صهیونیست است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره بله این که امام حسن عسگری(ع) مطلع از حقایق عالم بودند، ادامه داد: آن امام همام را در محله ای به نام عسکر در سامرا زندانی کنند و تنها به گوش حاکم آن موقع رسید که از نسل این آقا امامی خواهد آمد و بعد از این خبر بود که همه کنیزهای آن امام را مورد آزمایش قرار می داد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که امام حسن عسگری(ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند و در جوار رحمان واسعه الهی آرمیده و تحت مراقبت شدید امنیتی بود، ادامه داد: جو خفقان آن زمان به گونه ای بود که شیعیان در حالت خفا می توانستند امام را ببینند.

 

وی با تأکید براین که انسان نباید نسبت به مطالب روز بی تفاوت باشد و باید موضع گیری های متناسب نسبت به مصادیق داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام با توجه به این که در حبس بودند مبارزات خود را نسبت به دشمنان ادامه می دادند.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل در ادامه با تشریح راهبردهای امام در برابر دشمنان خاطرنشان کرد: کوشش های علمی در دفاع از آیین اسلام و رد اشکالات و شبهات مخالفان و تبیین اندیشه های اسلامی نخستین کار امام در محله عسکر بود و با شبهه شناسی و پاسخگویی به آنها با دشمنان به مقابله برخا ستند.

 

وی افزود: با الگو قرار دادن سیره امام حسن عسگری(ع) در جامعه امروز نیز باید با تفکرات انحرافی مبارزه کرد و به سؤوالات فکری جوانان پاسخ داد.

 

حجت الاسلام ادامه داد: امروز در فضای مجازی و سایبر بر علیه شیعه و تفکرات شیعی باید اهل مطالعه، طلاب و دانشجویان به فعالیت بپردازند و پاسخگوی سؤالات اعتقادی جوانان باشند و شبهات را پاسخگو باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران دومین راهبرد برای مقابل با توطئه های دشمنان را ایجاد شبکه های اجتماعی شیعی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر حوزه های علمیه پابرجا است به دلیل حمایت های مردمی از مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه است.

 

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه شیخ زکزاکی اشاره کرد و گفت: این روحانی مبارزه پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و امروز استکبار و صهیونیست از چنین شخصیت هایی هراسان است.

 

امام جمعه گتاب بابل با بیان این که گفتمان و نهضت امام خمینی(ره) و شیعه علیرغم سانسورهای خبری گسترده دشمنان در دنیا جهان گیر شده است، ادامه داد: امروز شیعه در دنیا عزت و افتخاری عظیمی دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید مراقب بود تا فرزندان خود را با مفاهیم ناب اسلامی به خوبی آشنا کنیم، ادامه داد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) عامل رشد و تعالی جامعه دینی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شیعه علیه استکبار، ظلم، بی عفتی و چپاول ملت ها با اقتدار ایستاده و دفاع می کند، بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار دفاع از حقوق مظلوم و ملت ها در جهان است./950/202/ب1

ارسال نظرات