۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۰۲۴
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

ایمان غیبی و شهود قلبی از عوامل هدایت ویژه است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: باز شدن چشم دل سبب ایمان غیبی و رسیدن انسان به مرتبه شهود قلبی می‌شود و این شهود انسان را به یقین می‌رساند، به همین دلیل انسانی که هدایت ویژه شامل او شده، هرگز منحرف نشده و درنهایت به مقصود می‌رسد.
آيت الله ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد با اشاره به اینکه انسان چگونه می‌تواند به هدایت شایسته‌ای که آن را با چیزی عوض نکند و راه حق حقی که از آن راه منحرف نشود و نیت صحیحی که در آن تردید نکند دست پیدا کند، گفت: هدایت شایسته همان هدایت ویژه است.

 

وی افزود: راه رستگاری و رسیدن به هدایت ویژه به دو صورت دعا و اطاعت از فرامین الهی و رسولش امکان پذیر می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری تصریح کرد: انسان مومن در شب و سحر در محضر خداوند دعا کرده و همه درخواست‌های خود را از پروردگار طلب می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: در سوره نور آمده که اطاعت از خدا و رسولش انسان را به هدایت ویژه سوق می‌دهد و در سوره حدید آمده؛ ای اهل ایمان تقوا پیشه کنید و ایمان بیاورید؛ خداوند در این آیه به افرادی که ایمان آورده‌اند تذکر ایمان دوم را می‌دهد و منظور از ایمان دوم امتداد ایمان اول است که تنها با عمل به فرمان الهی امکان ‌پذیر است.

 

وی افزود: اگر ایمان انسان در امتداد ایمان اول باشد از رحمت الهی دو چندان فیض می‌برد و صاحب نوری می‌شود که این نور همان هدایت ویژه است که در پرتو آن درستی رفتار می‎کند تا به مقصد نهایی برسد.

 

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: اگر خداوند بخواهد هدایت ویژه‌ را نصیب فردی کند چشم باطن او را بینا کرده تا افزون بر دو چشم دنیوی با چشم دل نیز امور اخروی را تماشا ‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: باز شدن چشم دل سبب ایمان غیبی و رسیدن انسان به مرتبه شهود می‌شود و این شهود انسان را به یقین می‌رساند به همین دلیل انسانی که هدایت ویژه شامل او شده و هرگز منحرف نشده، در نهایت به سر منزل مقصود می‌رسد./813/202/ب1

ارسال نظرات