۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۱۰۲
مدیر انجمن نجات از حلقه:

سرقفلی رحمت عام الهی دست کسی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انهاری گفت: سرقفلی رحمت عام الهی دست کسی نیست، بنابراین شبکه شعور کیهانی واسطه فیض الهی و بشریت محسوب نمی شود.
حجت‌الاسلام انهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا انهاری، مدیر انجمن نجات از حلقه امروز در نشست علمی بررسی عرفان حلقه که به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزلر شد، به تشریح اصول، محتوا و اساسنامه این عرفان کاذب پرداخت.

 


وی اتصال به شبکه شعور کیهانی را اصل لاینفک عرفان حلقه دانست و خاطرنشان کرد: هنوز در خصوص ماهیت اتصالات برای مسترهای عرفان حلقه سؤالات مبهمی وجود دارد که این شعور کیهانی چه چیزی می تواند باشد؟ طاهری، مروج عرفان حلقه در کتاب عرفان کیهانی بخش اسانامه مطرح می کند که تنها واسطه انسان و خدا شبکه شعور کیهانی است.

 


حجت الاسلام انهاری تصریح کرد: این در حالیست که اگر این افراد عرفان حلقه را ایرانی اسلامی دانند؛ باید کتاب، سنت و اهل بیت را در اصول و قواعد آن دخیل بدانند؛ چراکه خداوند متعال واسطه خود و بشر را رسول گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارتش معرفی می کند؛ امیرمؤمنان علی(ع) نیز می فرماید؛ ما حبل الله هستیم.

 


این کارشناس فرق ضاله و عرفان‌های نوظهور گفت: باید دانست که هم در انزال وحی و هم اطاعت، رسول خدا و اهل بیت واسطه خداوند و بشر هستند، این سؤال را باید از سران این فرقه باید پرسید که چطور انسان غیرمعصوم می تواند به روح القدس متصل شود و دیگران را به همین واسطه متصل کند؟

 


وی ادامه داد: اگر آقای طاهری در کتابش مطرح می کند که اتصالات را با مرکزیت عرفان حلقه تفویض می کند، چرا اطلاع ندارد که این مسأله مغایر با رحمت واسعه و عامه الهی است، باید گفت که سرقفلی رحمت عام الهی دست کسی نیست، بنابراین شبکه شعور کیهانی واسطه فیض الهی و بشریت محسوب نمی شود.

 


حجت الاسلام انهاری گفت: کدام پیامبر ادعا کرده است که من به روح القدس وصل هستم و در ساعات مشخصی افراد را وصل می کنم؟ آموزه های عرفان حلقه کپی شده از مکاتب عرفانی غربی است؛ البته ما معتقدیم که بیان اندیشه جرم نیست اما این‌که فردی بدون اثبات اندیشه‌هایش و اخذ تأئیدیه اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کند، خلاف است.

 


مدیر انجمن نجات از حلقه افزود: سران این عرفان مدعی هستند که عرفان حلقه، عرفانی ایرانی اسلامی است؛ چطور می شود فردی بی‌دین و کافر دوره مستری را بگذراند و برای یک فرد مسلمان واسطه فیض الهی شود. وقتی رسول خدا می فرمایند؛ من هم بشری مثل شما هستم، مفهومش این نیست که هر کسی می تواند به مقام نبوت برسد و وحی را درک کند.

 


وی با بیان این‌که اتصال به روح القدس به معنایی که از سوی سران عرفان حلقه مطرح می شود، درست نیست، تصریح کرد: نباید مفاهیم عالی اسلامی و عرفان ناب را تا این حد تنزل داد که عده‌ای بیایند عصمت را زیرسؤال ببرند، مگر درمان کردن نشانه عرفان و عصمت است؟ آن وقت مرتاض های هندی و آمریکایی که با ارتباط جن‌ها برخی بیماری‌ها درمان می کنند، معصوم هستند؟

 


حجت الاسلام انهاری ادامه داد: سران عرفان حلقه مطرح می کنند که ما تناسخ را قبول نداریم و بعد مطرح می کنند که انسان دارای کالبدهای مختلف است که کالبد ذهنی یا همان روح به بدن افراد رسوخ می کند و آنان را بیمار می کند، این در حالی است که اصلا در اسلام بحث ارواح سرگردان نداریم، این تحریفات نباید به نام دین به خورد مردم داده شود.

 


مدیر انجمن نجات از حلقه در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به شبهه‌ای دیگر اظهار داشت: چرا سران عرفان کیهانی حاجت خواستن از اهل بیت را شرک محسوب می کنند؟ در حالی که حاجت خواستن از اهل بیت به اذن الهی امکان‌پذیر است. کسی امام رضا(ع) را خدا نمی داند ولی حاجت خواستن از اهل بیت شرکت نیست، چراکه اهل بیت خود می فرمایند؛ ما وسیله الهی و واسطه فیض الهی هستیم، اما سران عرفان حلقه، شعور کیهانی را واسطه فیض الهی معرفی می کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات