۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۹۲۲۴
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان با کم کاری در حق خود و جامعه ظلم نکنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: رابطه مسؤولان با مردم باید متقابل باشد مردم و مسؤولان با کم کاری در حق خود و جامعه ظلم نکنند.
حضرت آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع اظهار داشت: خداوند متعال از زمانی که بنده هایش را آفرید، برای آنها پیامبر و راهنما فرستاد و این طور نبود که در دنیا رها شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر چه عقل انسان یک قوه ممیزه است و حق و باطل را از هم تشخیص می دهد؛ با این وجود خداوند متعال به انسان لطف کرده و برای انسان ها حجت فرستاده است.

 

وی به مختار بودن انسان اشاره کرد و گفت: گروهی از مردم حرف پیامبران(ص) را قبول کرده و عده ای هم نپذیرفته و راه باطل را انتخاب می کنند؛ افرادی که بیراهه می روند انتخاب شان از روی عقل نیست، چرا که هیچ کس چاه را بر راه ترجیح نمی دهد؛ قدرت طلبی و هوای نفس این افراد را گمراه می کند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: افرادی که مطیع پیامبران و اهل بیت(ع) می شوند، اسم شان در تاریخ باقی می ماند، با این که همانند همه انسان ها از پدر و مادر متولد شده و از همین غذاهای دنیایی استفاده کرده اند؛ تقوا و اطاعت خداوند متعال باعث این هدایت شده است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: 124 هزار پیامبر از ابتدای خلقت بر روی زمین مبعوث شده اند که مردم این پیامبران را به این خاطر که آنها را نصیحت می کردند، آزار و اذیت کردند و کشتند؛ با وجود تمام این کشتار ها و اذیت ها باز هم انسان رها نشد و هیچ گاه زمین بدون حجت نبوده است.

 

وی با اشاره به اجتماع جهانی اربعین گفت: امام حسین(ع) مگر گناهش چه بود که در کربلا با ایشان چنین کردند؛ نتیجه این ظلمت بعد از 1400 سال در اربعین نمود پیدا می کند؛ سال به سال نیز این اجتماع جهانی بزرگ تر می شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: خداوند متعال به ظالمانی مثل قوم عاد و ثمود، میدان می دهد تا خباثت شان برای همگان آشکار شود و پس از آن مجازات شان می کند؛ امروزه نیز هر کس واقعه کربلا را می خواند به مظلوم بودن سالار شهیدان اعتراف می کند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان توصیه کرد: حکومت دست مردم را بگیرد و دلش برای مردم بسوزد و این رابطه باید به صورت متقابل باشد و دولت را در این امر مهم یاری کند؛ مردم و مسؤولان با کم کاری در حق خود و جامعه ظلم نکنند./840/پ202/ج

ارسال نظرات