۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۴۳۳
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا:

سکوت مرگبار جامعه جهانی در اعدام شیخ نمر غیر قابل تحمل است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: اعدام شیخ باقر نمر، کارنامه سیاه دولت عربستان را سیاه تر کرد اما سکوت مرگبار جامعه جهانی در این خصوص نیز غیر قابل تحمل است.
محکوم ردن اعدام شيخ نمر
حجت الاسلام مصطفی فرزانه نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: انتخابات نظام اسلامی را در برابر تهاجمات دشمنان بیگانه محافظت می کند، اما لازم است مسؤولان سلامت نفس در برگزاری انتخابات و مردم رعایت تمامی جوانب در انتخاب افراد اصلح را حفظ کنند.
 
وی در ادامه افزود: رعایت موازین شرعی در انتخابات یک اصل لازم الأجرا است، دروغ و تهمت و افترا در هر شرایطی از جمله در تبلیغات انتخاباتی حرام و غیر شرعی است، افرادی که بخواهند با دروغ گویی و با تخریب شخصیت دیگر افراد به مجلس راه یابند لیاقت نمایندگی مردم را ندارند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به بخش هایی از سخنان امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردم این زمان از مردم زمان رسول الله(ص) هم بهتر هستند بنابراین، این مردم لایق بهترین ها هستند، باید برترین افراد از نظر شایستگی های اخلاقی، صلاحیت های علمی و سوابق اجرایی و لیاقت و کاردانی به عنوان نماینده مردم در مجلس حاضر شود.
 
حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و ضمن تبیین ارزش های انتخابتی برای مردم ابهاماتی را که ممکن است برای افرادی بوجود بیاید را برطرف کنیم.
 
وی گفت: نماینده مردم یک شهرستان یا منطقه در واقع عصاره ارزش هایی است که مردم آن منطقه به آن پایبند هستند و از این جهت لازم است افرادی که در رعایت موازین شرعی بر دیگران برتر هستند انتخاب و به مجلس راه بایند، دوران تبلیعات انتخاباتی فرصت مناسبی است که مردم بتوانند داوطلب اصلح را شناسایی کنند زیرا افراد در این دوران میزان پایبندی خود به موازین شرعی را نشان می دهند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا تأکید کرد: مردم خواستار رعایت اخلاق نبوی از سوی مسؤولان هستند، کلیه امور اجرایی و انتخاباتی پیش از آن که از سوی ناظران انتخابات بررسی شود از سوی مردم مورد سنجش قرار می گیرد و همه مسؤولان باید مراقب باشند که از سوی مردم نمره قابل قبولی کسب کنند.
 
حجت الاسلام فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: باید مراقب باشیم تا جشن های دهه فجر مورد بهره برداری سیاسی و انتخاباتی فرد یا جناح خاصی قرار نگیرد، زیرا این امور جزء ارزش هایی است که مردم ارزش خاصی برای آن قائل هستند.
 
وی گفت: در سطح شهرستان، دانشمندان، علما و خطیبان باسواد و برجسته ای هستند که باید از ظرفیت آن ها در سخنرانی ها و مراسم هایی نظیر دهه فجر استفاده شود.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا همچنین ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی دولت سعودی اظهار کرد: ارتکاب اینگونه اقدامات نمی تواند ندای حق طلبانه اسلام ناب محمدی(ص) را سرکوب کند، استکبار جهانی و ایادی آن با اینگونه اقدامات تنها زوال خود را سرعت می بخشد.
 
حجت الاسلام فرزانه در پایان، گفت: اعدام شیخ باقر نمر، کارنامه سیاه دولت عربستان را سیاه تر کرد اما سکوت مرگبار جامعه جهانی در این خصوص نیز غیر قابل تحمل است./868/302/ب3
ارسال نظرات