۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۹۸۱۷
آیت الله سبحانی:

بهره گرفتن از قرآن باید بر اساس فرمایشات و روایات ائمه معصومین باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: قرآن اقیانوسی بیکران است که باید از آثارش بهره گرفت اما این بهره‌گرفتن باید بر اساس فرمایشات و روایات ائمه علیه السلام باشد.
دومين همايش قرآني ياسين در آينه معرفت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دومین همایش قرآنی یاسین در آینه معرفت که در دار القرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینک ه قرآن مجید معجزه باقی پیامبر اسلام است گفت: غیر از قرآن نیز مسأله مباهله برای صحت دعوت پیامبر وجود دارد که معجزه جاودان به شمار می‌رود.
 
وی افزود: در طول تاریخ برای قرآن تفاسیر گوناگونی نوشته شده است با این وجود هنوز جای بحث وجود دارد و مسائل هنوز به نقطه پایان نرسیده است و مفسران می‌توانند با مراجعه به قرآن کریم تفاسیر خود را ارائه کنند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن فعل خداست اظهار داشت: خداوند متعال نامتناهی است و موجودی که نامتناهی به شمار می‌رود فعلش نیز باید نامتناهی باشد؛ نعمت حق تعالی پیوسته بوده و انحصار به زمان و فرد خاصی ندارد.
 
وی ادامه داد: بر اساس روایات ائمه (ع) سوره مبارکه یاسین قلب قرآن کریم است، قرآن کریم یک موسوعه بزرگ به شمار می‌رود که مرکزش یاسین است؛ اصول قرآن بر سه محور می‌چرخد که توحید در ربوبیت، معاد و نبوت و رسالت پیامبر اسلام از این اصول به شمار می‌رود.
 
این مرجع تقلید با بیان این که ربوبیت غیر از خالقیت است ابراز داشت: توحید در عبادت نیز از آثار توحید ربوبیت است، اصولی که برای قرآن وجود دارد همه در سوره یاسین مشاهده می‌شود؛ سوره یاسین باید حفظ و آثارش بیان شود؛ البته این به معنای اختصاص دادن به این سوره نیست اما باید دانست که این سوره مبارکه اثر خاصی دارد.
 
وی عنوان کرد: قرآن اقیانوسی بیکران است که باید از آثارش بهره گرفت اما این بهره‌گرفتن باید بر اساس فرمایشات و روایات ائمه علیه السلام باشد./1323/پ202/ج
ارسال نظرات