۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۹۱۷

تبیین ویژگی های محبان اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: محبان اه لبیت(ع)، زاهدند، در انجام اعمال نیک حریص هستند، اهل ورع و تقوا هستند، به عبادت رغبت دارند، قبل از مرگ توبه می کنند، برای نماز شب، نشاط دارند، به داشته های مردم بی اعتنا هستند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
حجت الاسلام صالحي خوانساري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در جمع زائران عتبات عالیات در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، به حدیثی از رییس مکتب جعفری اشاره کرد و افزود: محبتی که خدا به بندگانش دستور داده تا به اهلبیت(ع) داشته باشند، آسمانی است و خزانه آن هم در عرش است.

 

وی افزود: محبت به اهلبیت(ع) به هر کس به اندازه خاص خودش داده می شود و شامل عامه مردم هم نیست، و تنها خیرالخلق، یا همان بهترین مردم هستند که به آنها این محبت داده می شود.

 

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص)گفت : به فرموده پیامبر رحمت(ع)، هرکس که خدا محبت اهلبیت (ع) را روزیش کند، به خیر دنیا و آخرت می رسد و کسانی که این محبت را به صورت واقعی داشته باشند، بدون شک بهشتی هستند.

 

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت رسول خاتم(ص)، محبان اهلبیت (ع) در دنیا دارای ده خصلت و ویژگی هستند افزود: محبان اهلبیت(ع)، زاهدند، در انجام اعمال نیک حریص هستند، اهل ورع و تقوا هستند، به عبادت رغبت دارند، قبل از مرگ توبه می کنند، برای نماز شب، نشاط دارند، به داشته های مردم بی اعتنا هستند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند، به دنیا بی میل و اهل سخاوت هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری همچنین گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص)، برای چنین مومنان و محبان اهل بیتی(ع)، خداوند منان ده پاداش اخروی در نظر گرفته است.

 

وی افزود: برای چنین افرادی در اخرت، پرونده ای باز نمی شود، ترازوی عدل برایشان نصب نمی شود، نامه اعمالشان را به دست راستشان می دهند، از آتش دور می شوند، رو سفید هستند، هنگام برانگیخته شدن، از لباسهای بهشتی بر آنان پوشانده می شود، برای یکصد نفر می توانند طلب شفاعت کنند، خدا به آنان با نظر رحمت می نگرد، تاج بهشتی بر سرشان نهاده می شود.

 

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با این حال گفت: محبت اهل بیت(ع) و عبادت خدا، لازم و ملزوم و در کنار هم هستند، و هیچ کدام را به تنهایی نباید دید و آن یکی را به خاطر دیگری کنار گذاشت و این مساله مورد تاکید ائمه هدی است.

 

گفتنی است برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، شامل سخنرانی و مداحی و مرثیه سرایی، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زیارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، برای زائران ایرانی عتبات عالیات، برگزار می شود./1330/د102/س

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات