۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۹۹۸۱
محسن رضایی در گفت وگو با رسا:

عربستان ماجراجویی را کنار بگذارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولتمردان و حکام سعودی توصیه کرد که دست از ماجراجویی بردارند و گفت: ایجاد منازعه در خلیج فارس از سوی عربستان سعودی به مصلحت جهان اسلام نیست و واقعا نگران نیت های عربستان سعودی در خلیج فارس هستیم.
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله سید طیب جزایری از نوادگان علامه کبیر سید نعمت الله جزایری در گفت و گو با خبرنگار رسا با تسلیت ارتحال آیت الله سید طیب جزایری به مراجع تقلید و علمای اسلام، ابراز داشت: ایشان از علمای بزرگ جنوب و استان خوزستان بودند.

 

وی با اشاره به بحث های اخیر میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: از سابق به دولتمردان آل سعود توصیه شده بود که راه صدام حسین را در پیش نگیرند اما دولت عربستان در محور غیرمسالمت آمیز و راه غیربرادرانه طی طریق می کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که حادثه شهادت شیخ نمر انسان را به شهادت آیت الله صدر و خواهر ایشان پیش از حمله صدام به ایران به یاد می آورد، اظهار داشت: تشنج، تنش، درگیری و جنگ در کشورهای اسلامی خاسته آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

رضایی با اشاره به این که رژیم اشغالگر قدس به دنبال دوریی جهان اسلام از آرامش است و اکنون 70 سال جهان اسلام در جنگ، خونریزی و تفرقه به سر می برد، بیان داشت: رژیم صهیونیستی از به وحدت رسیدن جهان اسلام ترس دارد؛ چراکه در این صورت فاقد امنیت، زندگی خواهند بود و لذا نا امنی را به کشورهای اسلامی صادر کردند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جنگ های رژیم صهیونیستی، حمله عراق به ایران، عراق به کویت، حوادث سوریه و عراق و اکنون حمله عربستان سعودی به یمن و بحرین از جمله این نا امنی ها است.

 

وی با اشاره به این که در صورت وجود آرامش جهان اسلام، توسعه و پیشرفت، صنعت، کشاورزی و علم و فناوری در آن ایجاد می شود، افزود: آنهایی که به دنبال نا امنی هستند در واقع نمی خواهند که جهان اسلام پیشرفت پیدا کند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که به دولتمردان عربستان سعودی توصیه می کنیم که بیشتر از این گام برندارند و تا جایی که اکنون پیش رفته اند، به عقب نشینی و جبران روی آورند، بیان داشت: ایجاد منازعه در خلیج فارس از سوی عربستان سعودی به مصلحت جهان اسلام نیست و واقعا نگران نیت های عربستان سعودی در خلیج فارس هستیم.

 

رضایی با اشاره به این که حوادث رقم خورده در عربستان سعودی بیانگر ایجاد حادثه در خلیج فارس از سوی آل سعود و اقدام به ماجراجویی است، عنوان کرد: توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهند چراکه عاقلانه نیست و جهان اسلام نیازمند به وحدت، برادری، آرامش و امنیت دارد و عقب ماندگی خود را از شرق و غرب باید جبران کند./9453/پ202/ج

ارسال نظرات