۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۱۷۶

فعالیت بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون یک هزار و 95 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کند.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار داشت: 236 کانون جدید فرهنگی هنری در 9 ماهه سال جاری در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

 


وی با بیان این‌که تلاش داریم تا پایان سال جاری در تمامی مساجد بدون کانون فرهنگی هنری استان، کانون راه اندازی شود، افزود: حتی برای تحقق این موضوع با حضور در مناطق محروم و کم برخودار فرهنگی و دور افتاده و روستاها پس از شناسایی محل و بررسی وضع آنها، اقدام به تأسیس کانون می کنند.

 


صفی پور با اشاره به شهرستان هایی که بیشترین کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: عجب شیر با 42 کانون، هوراند با 33 کانون و چاراویماق با 31 کانون بیشترین شهرهای سهیم در این حرمت فرهنگی بوده همچنین 25 کانون در مرند، 22 کانون در شبستر، 14 کانون در تبریز، 10 کانون در آذرشهر، 18 کانون در میانه راه اندازی شده است.

 


وی با اشاره به این‌که دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، آماده راه اندازی کانون در تمامی مساجد حائز شرایط و فاقد کانون این استان می باشد، ادامه داد: شش کانون در هر یک از شهرستان های اهر و سراب، پنج کانون در شهرستان مراغه و هشت کانون در ملکان، سه کانون در هریک از شهرهای خداآفرین و هریس و ورزقان، 2 کانون در کلیبر و اسکو و یک کانون نیز در هشترود راه اندازی شده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این‌که هم اکنون یک هزار و 95 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کند، گفت: مبلغ 2 میلیارد و 298 میلیون ریال به عنوان مرحله اول سرانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی در سال جاری واریز شده که مرحله دوم نیز در مجموع به مبلغ 205 میلیون و 100 هزار ریال به زودی واریز می شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور یک هزار و 39 عنوان مجوز چاپ کتاب دراستان در نه ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در طول 9 ماهه سال 94 در دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب این اداره کل یک هزار و172 عنوان کتاب بررسی شده که یک هزار و 39 عنوان کتاب مجوز چاپ دریافت کردند.

 


صفی پور با بیان این‌که  در مقایسه تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال گذشته که 930 عنوان کتاب را شامل می شد این رقم در سال 94 به یک هزار و 39 تغییر یافته و افزایش 25 درصدی را نشان می دهد، گفت: تعداد کتاب های منتشر شده در سال جاری شامل 944 عنوان است، این در حالیست که سال گذشته 878 عنوان بود.

 


وی با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است، تاکید کرد: این استان توانسته برای استان های همجوار از جمله آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز ارائه خدمات داشته باشد و استان های قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان شرقی در پاره ای از زمینه ها بهره می گیرند./935/203/ب1

ارسال نظرات