۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۱۰۲۲۱
مدیر حوزه علمیه مشکات:

بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل فراموشی یاد معاد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مشکات گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به دلیل فراموشی یاد معاد است، همه ما باید بدانیم که زیانکارترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد.
حجت الاسلام قاسميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مدیر حوزه علمیه مشکات و مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلوزیونی یاد خدا درباره وسوسه شیطان، گفت: شیاطین انس و جن در کنار ما انسان‌ها هست، بر اساس آیات قرآن کریم نقش شیطان در ایجاد لغزش برای انسان است و تسلط آنچنانی بر او ندارد.

 

وی با اشاره به آیه 20 سوره اعراف، افزود: قرآن در این آیه می‌فرماید که شیطان آدم و حوا را فریب داد تا اینکه آنها بر اساس وسوسه او عمل کردند بنابراین فاعل لغزش شیطان نیست بلکه شیطان صرفا وسوسه می‌کند و کسی نمی‌تواند تقصیر عمل خود بر عهده شیطان گذازد.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات در ادامه اظهار داشت: تقصیرها متوجه دشمن خارجی نیست دشمن خارجی که نماد آن شیطان است صرفا وسوسه می‌کند.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به آیه 16 سوره قاف، عنوان کرد: بر اساس این آیه اگر انسان قوی باشد شیطان نمی‌تواند او را وسوسه کند زمانی انسان وسوسه می‌شود که خود زمینه را فراهم کرده باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مشکلات با اشاره به عصمت ائمه معصومین(ع)، بیان داشت: آیا تا به حال به ذهن کسی خطور کرده است که برود در غسالخانه گوشت برادر مرده خود را بخورد، اگر ما انسان‌ها باطن اعمال خود را را ببینیم هیچ گاه دچار وسوسه شیطان نمی‌شویم.

 

وی افزود: شیطان انسان را وسوسه می‌کند اما اگر انسان به یقین رسیده باشد به وسوسه شیطان فریب نمی‌خورد، اگر انسان یقین خود را بالا ببرد به گونه‌ای که با هر گناه دچار آتش جهنم شده و ضربه می‌خورد دیگر به سمت گناه نمی‌رفت، به عنوان مثال وقتی در زمان فعالیت به بدن انسان ضربه می‌خورد او متوجه نمی‌شود اما وقتی به آرامش برسد آن را حس می‌کند.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید شیطان تسلطی بر کسی ندارد تسلط شیطان تنها بر کسانی است که ولایت او را قبول می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات با اشاره به آیه 22 سوره ابراهیم، بیان داشت: بسیاری از مشکلات امروز ما به این دلیل فراموشی یاد معاد است، همه ما باید بدانیم که زیانکارترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد.

 

وی در پایان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به حق‌گرایی و حق مداری، خاطرنشان کرد: بسیاری از اندیشه‌های جاهلی امروز به شکل مدرن آن در وجود ما هست بنابراین همه ما باید به دور از خودخواهی و خودمحوری به حق و حق مداری توجه داشته باشیم./807/203/ب2

ارسال نظرات