۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۲۴۰
حجت الاسلام مفرح زاده:

وجود عالم ربانی در جامعه سبب حیات و پویایی اجتماع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ابوزید آباد کاشان با بیان این‌که وجود عالم ربانی در یک جامعه که علم خود را به جامعه منتقل کند موجب حیات، پویایی و زنده شدن جامعه می شود، گفت: جامعه‌ای که حکام، امرا و مسؤولان آن انسان‌های مؤمن و صالح باشند این جامعه نیز، جامعه ای زنده و پویا است.
حجت الاسلام حسن مفرح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسن مفرح زاده، امام جمعه ابوزید آباد شنبه شب در مسجد سلمان کاشان در جمعه مردم این شهرستان گفت: همان‌گونه که مرگ و حیات مادی و ظاهری و مرگ و حیات معنوی و باطنی داریم، مرگ و حیات جامعه نیز داریم و همان‌گونه که  انسان‌ها می تواند زندگی مادی و معنوی داشته باشد جامعه نیز می تواند یک زندگی مادی و معنوی داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که جامعه با داشتن مرگ مادی و معنوی، مرگ حیات جامعه نیز وجود دارد، گفت: وجود عالم ربانی در یک جامعه، سبب حیات، پویایی و زنده بودن یک جامعه است.

 

به گفته وی، وجود عالم ربانی در یک جامعه که علم خود را به جامعه منتقل کند موجب حیات، پویایی و زنده شدن جامعه می شود.

 

حجت الاسلام مفرح زاده با اشاره به این که امرای صالح و انسان های صالح نیز موجب حیات جامعه می شوند، گفت: جامعه ای که حکام، امرا و مسؤولان آن انسان‌های مؤمن و صالح باشند این جامعه نیز، جامعه ای زنده و پویا است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد یادآورشد: در روایت است عالم، دانشمند و رهبر دینی جامعه ای اگر فاسد باشد چنین جامعه نیز فاسد خواهد شد اما اگر یک عالم صالح در چنین جامعه ای باشد، این جامعه نیز صالح می شود.

 

به گفته وی، اگر حکام، مسؤولان، مدیران، مجریان و برنامه ریزان جامعه انسان‌هایی صالح باشند این جامعه نیز جامعه ای سالم و پویا و زنده است، بنابراین باید تلاش کنیم تا افرادی که بر ما حاکم می شوند افرادی صالح، عالم، درستکار و متدین باشند.

 

صهیونیست و آل سعود دو تیغه قیچی استعمار در منطقه هستند

حجت الاسلام مفرح زاده در ادامه حکام آل سعود را دست نشانده استکبار جهانی در منطقه دانست و افزود: صهیونیست و آل سعود دو تیغه قیچی استعمار در منطقه هستند و هر دو مأمور هستند با اسلام و مسلمین مقابله کنند.

 

وی افزود: رژیم آل سعود از همان ابتدا با ظلم و جنایت به حکومت رسید و دفاع و حمایت از صدام و شهادت حجاج در مکه  از جمله جنایات آل سعود است و امام خمینی(ره) نیز با این جمله تاریخی خود که اگر از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت، به دنیا اعلام کرد، صحنه گردان اصلی صدام در جنگ 8 ساله علیه ملت ایران آل سعود است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد جامعه عربستان را با داشتن حکام آل سعود، جامعه ای مرده خواند و گفت: آل سعود با حمایت از تروریست های داعش از بیت المال مسلمین بر علیه مسلمانان هزینه می‌کند.

 

به گفته وی، جنایات طالبان و القائده در افغانستان و کشتار مسلمانان افغانستان با حمایت های مادی آل سعود از بیت المال مسلمین بر علیه مسلمین استفاده می شود.

 

حجت الاسلام مفرح زاده یادآورشد: کمک های مالی آل سعود به تروریست های  منطقه سبب شد تا در تسریع بیداری اسلامی که در حال ایجاد تحول عظیمی در منطقه می شد خلل ایجاد کند.

 

جامعه عربستان جامعه ای مرده است

امام جمعه ابوزیدآباد جامعه عربستان را جامعه ای مرده خواند و افزود: نه حکام عربستان افراد صالحی هستند و نه علمای عربستان علمای ربانی هستند که به وظایف خود عمل کنند، بنابراین جامعه ای که عالم ربانی نداشته باشد و حاکمان و مسؤولان آن انسان های صالحی نباشند جامعه ای مرده است.

 

حجت الاسلام مفرح زاده در ادامه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: هر چند شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت انتخابات صلاحیت افراد را تأیید و یا رد می کنند اما ما نیز نمی توانیم نسبت به شناخت کاندیدای اصلح و انتخاب فرد اصلح بی تفاوت باشیم، باید بدون توجه به ظواهر افراد، با دقت و بررسی از بین نامزدهای انتخابات، فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 

وی با تأکید بر این که مجلس در رأس همه امور کشور قرار دارد، گفت: نامزدهای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی‌ که قصد ورود به مجلس را دارند می‌توانند نقش مهمی در ارتباط با صلاح و یا فساد جامعه داشته باشند.

 

امام جمعه ابوزید آباد همچنین لزوم بی‌تفاوت نبودن در انتخاب افراد را برای مسؤولیت های اجتماعی یادآور شد و گفت: افراد مؤمن، صالح و دلسوز به جامعه و مردم که به دنبال خدمت به نظام و اسلام و مردم هستند و تشنه قدرت نیستند و تشنه خدمت هستند را باید انتخاب کنیم تا جامعه ای زنده و پویا داشته باشیم./1307/203/ب2

ارسال نظرات