۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۰۳۰۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اختلاف افکنی بین مسلمانان خط دائمی استکبار

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نهیرات با بیان اینکه مستکبران از وحدتی که اگر بین مسلمانان ایجاد شود قدرت مسلمانان چندین برابر خواهد شد که از این وضعیت بسیار می ترسند، گفت: آنها با ایجاد جریاناتی از به وجود آمدن وحدت بین مسلمانان جلوگیری می کنند.
تقابل

حجت الاسلام محمدتقی نهیرات، مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه روحانیون در مناسک مهمی حضور دارند و سخنانشان در بین مردم قابل تأثیر دارد، ابراز داشت: آنها می توانند در بحث وحدت نقش بسزایی را ایفا کنند و مردم را با مصادیقی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آشنا سازند و به صورت علمی و عملی مسأله وحدت را به جامعه تزریق کنند.

 

وی ادامه داد: ما باید از زندگی پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) درس بگیریم، امام علی(ع) همواره در فکر این بود که وحدت مسلمانان را حفظ کند با اینکه از ایشان غصب خلافت شد و جلوی دیدگان مبارکش همسر بزرگوارشان را به شهادت رساندند، ولی به خاطر مسأله وحدت از همه این امور چشم‌پوشی کردند و اتحاد بین مسلمانان را حفظ کردند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: استکبار جهانی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل متوجه این مسأله هستند که اسلام روز به روز در حال گسترش در سراسر جهان است و از این مسأله به شدت ترس دارند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان از رشد و قوی شدن اسلام می ترسند، تصریح کرد: مستکبران همواره درصدد هستند تا به هر شکلی که شده جلوی نفوذ اسلام و توسعه آن را در کشورهای خود بگیرند تا اسلام نتواند به اهداف خود برسد.

 

حجت الاسلام نهیرات افزود: مهم‌ترین روشی که مستکبران برای جلوگیری از رشد اسلام در جهان در پیش گرفته اند این است که از خود مسلمانان علیه خودشان استفاده می کنند و با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و مذاهب مختلف و انداختن اینها به جان هم وحدت مسلمانان را از بین می برند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشاهده می شود که با ساخت گروه‏های مانند داعش و القاعده به اهداف خودشان نزدیک‌تر می شوند و با این کار خیال خودشان را هم راحت‌تر ساختند که همچنان در این کشورها باقی خواهند ماند.

 

حجت الاسلام نهیرات با بیان اینکه اختلاف افکنان در خاورمیانه و کشورهای اسلامی به دنبال اهدافی هستند، تصریح کرد: یکی از این اهداف دستیابی به ثروت غنی نفتی که در این مناطق وجود دارد که به وسیله این ثروت بتواند حوائج خود را برطرف سازد.

 

وی در پایان گفت: مستکبران از وحدتی که اگر بین مسلمانان ایجاد شود قدرت مسلمانان چندین برابر خواهد شد که از این وضعیت بسیار می ترسند، بنابراین با ایجاد جریاناتی از به وجود آمدن وحدت بین مسلمانان جلو گیری می کنند و اجازه نمی دهند که مسلمانان به وحدت واقعی دست یابند چون این وضعیت نابودی آنها را در پی خواهد داشت./875/ت303/س

ارسال نظرات