۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۳۰۶
مسؤول کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز:

اقامه حقیقی نماز بهترین راهکار مقابله با فتنه های آخر الزمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اقامه حقیقی نماز را بهترین راهکار مقابله با فتنه های آخر الزمان عنوان کرد و گفت: فرهنگ اقامه نماز اول وقت در جامعه باید تبیین شود.
 نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسعود دریس، مسؤول کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، ظهر امروز، در  مراسم  تجلیل از فعالان نماز دستگاه‌های اجرایی لرستان و  اجلاس استانی نماز که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، گفت: بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز زمستان امسال به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.

 

وی با اشاره به پیام رهبری به کنگره حج و اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: با توجه به منویات رهبری در اجلاس بیست و سوم، برنامه های کلیدی اجلاس بیست و چهارم معطوف به سنجش دستاوردهای نماز است.

 

دریس با بیان این که اقامه نماز در رأس برنامه های نظام اسلامی قرار دارد، عنوان داشت: برگزاری این اجلاس استانی اقدامی مؤثر در برگزاری اجلاس سراسری است.

 

وی با بیان این که ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در آحاد جامعه هدف کلی است، عنوان داشت: نماز نخستین اقدام حضرت مهدی(عج) و تمدن موعود پس از تشکیل حکومت عدل جهانی است.

 

دریس برگزاری اجلاس نماز را فرصتی مناسب در جهت تشویق و ترغیب آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ نماز عنوان کرد و ادامه داد: تبیین اقامه نماز اول باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در رابطه با اقامه نماز اول وقت یادآور شد: یک تحقیق علمی در کشورهای اردن و آمریکا نشان داده است که ادای فریضه نماز صبح در اول وقت بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی است.

 

مسؤول کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با تأکید بر این که اگر نماز را تحفظ کردید، همه چیز محفوظ می‌ماند، اظهار داشت: در جامعه اسلامی برازنده نیست که به نماز صبح کمتر اهمیت داده شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماز صبح در اول وقت به فعال سازی سلول های بدن انسان منجر مى شود و هورمون های بدن را تنظیم مى کند.

 

دریس تأکید کرد: باید تلاش‌های فرهنگی هنری و برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی برای افزایش کیفیت نماز در جامعه بیشتر شود.

 

وی با اشاره به هجوم فتنه‌های آخرالزمان در دنیای امروز اظهار داشت: بهترین راهبرد محفوظ ماندن از این فتنه‌ها اقامه حقیقی نماز و بیان اسرار نماز است.

 

مسؤول کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با بیان این که فراخوان گسترده‌ای برای گردآوری تجربیات موفق در خصوص نماز انجام گرفته است، یادآور شد: در نهایت در قالب کتاب «ایده‌ها و تجربیات نماز» تدوین خواهد شد./9459/203/ب3

ارسال نظرات