۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۴۰۹
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

ضرورت درک معارف والای قرآن کریم/ خدمت به نظام در هر پستی که باشد ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت درک مفاهیم والای قرآن کریم، گفت: معارف قرآن به انسان روحیه می دهد و انسان با فهم قرآن می داند که خدا عمل انسان مؤمن را فراموش نکرده و به او مزد می دهد و این را هم بدانید خدمت به نظام اسلامی در هر پستی که باشد ارزشمند است البته اگر در راستای عمل به فرمایشات بزرگان و رهبر معظم انقلاب باشد.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه، با اشاره به افراد دنیایی و آخرتی و مقام هر کدام در روز قیامت، اظهار داشت: خدا دنیا را در مقابل آخرت قرار داده است و افراد دنیا پرست هم در برابر آرزو مندان آخرت قرار دارند و در آیات هم به این مطلب اشاره شده که فرموده است: اختیار با خود انسان است؛ هرکس دنیا را بخواهد می دهیم و هر کس هم آخرت را بخواهد به او عنایت خواهیم کرد.

 

دنیا در راستای آخرت باشد

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) هم در نهج البلاغه می فرماید: «فرزند آخرت باشید نه دنیا» یعنی آن که انسان بنده شکم و مقام نباشد همچنان که آدم های آخرتی هم این دنیا و مال را دارند و هم آخرت را برای خود حفظ می کنند و حرف خدا را گوش می کنند و در روایتی زیبا وارد شده فردی غمگین پیش امام صادق(ع) آمد و سؤال کرد من دوست دارم کار کنم و پول در بیاورم اما می ترسم از آخرت بمانم حضرت فرمود برای چه نان درمی آوری؟ این فرد گفت: تا نان زن و بچه بدهم، حضرت فرمود: این خیلی خوب است و ناراحتی ندارد و در راستای آخرت است؛ پس فقط محبت دنیا است و جمع کردن مال خطرناک است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که افراد دنیا و آخرت هم در برابر یکدیگر قرار دارند، ابراز داشت: هر کدام دیگری را به استهزاء می کشند؛ خداوند در در قرآن می فرماید: در دنیا مجرمین و دنیا پرستان مؤمنین را مسخره می کنند؛ مثلا می گویند از زانو زدن در پیش فلان عالم چه چیزی به شما رسید؛ قرآن می گوید این دنیا طلبان وقتی مؤمنین را می بینند چشمک می زنند «و اذا مروا بهم یتغامزون» و وقتی هم که دور هم می نشیند در باره مؤمنین به خنده می پردازند و آنها را گمراه می پندارند.

 

روز قیامت مؤمنین به دنیا طلبان می خندند

وی افزود: خدا می فرماید نوبت مسخره کردن دنیا طلبان هم می رسد و می فرماید «الیوم من الکفار یضحکون» امروز یعنی روز قیامت مؤمنین، وقتی دنیا پرستان را می بینند شما که ما را مسخره می کردید و ما را گمراه می پنداشتید، حال نتیجه عمل خود را ببینید و در آنجا برنده مشخص می شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت درک مفاهیم والای قرآن کریم، خاطرنشان کرد: معارف قرآن به انسان روحیه می دهد و انسان با فهم قرآن می داند که خدا عمل  انسان مؤمن را فراموش نکرده و به او مزد می دهد و این را هم بدانید خدمت به نظام اسلامی در هر پستی که باشد ارزشمند است البته اگر در راستای عمل به فرمایشات بزرگان و رهبر معظم انقلاب باشد.

 

کار خدایی بی اجر نمی ماند

وی در پایان تصریح کرد: نیت اگر خدایی باشد منافاتی با کار و فعالیت در دنیا ندارد و انسان این گونه در آن دنیا مأجور خواهد بود چراکه خوشحالی نا تمام در آن دنیا است و خدا هم اجر انسان مؤمن را حفظ می کند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات