۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۹۹۳
دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا:

اقامه نماز در ادارت نباید به تضییع حق‌الناس منجر شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: اقامه نماز یک فریضه الهی است، خداوند در قرآن کریم بارها بر لزوم اقامه این فریضه تأکید کرده است، ادارت دولتی از جمله اماکنی است که می‌تواند نقش مؤثری در ترویج این فریضه داشته باشد اما اقامه نماز در این اماکن نباید به تضییع حق‌الناس منجر شود.
حجت الاسلام محمد حسين جعفري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جعفری، مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا، عصر امروز در همایش نماز و اخلاق اداری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع سبب ترویج فرهنگ نماز و توجه بیشتر مسؤولان به لزوم و اهمیت اقامه نماز در محیط های اداری می‌شود.

 

وی تصریح کرد: نماز رابطه بنده با پروردگار است و کارمندانی که در ساعات مشخصی از روز برای اقامه نماز وارد نمازخانه‌های ادارت می شوند، از کارآیی بالاتری برخوردار بوده از نشاط معنوی بیشتری برخوردار هستند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا تأکید کرد: حضور در نمازخانه‌های ادارت و اقامه نماز اول وقت باید سبب توجه بیشتر کارکنان به لزوم ادای حق‌الناس و انجام امور مردم شود، بنابراین نماز خواندن در اداره باید با اقامه این فریضه در مسجد و خانه تفاوت داشته باشد و سبب معطل ماندن ارباب رجوع نشود.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای نماز، ایجاد روحیه وقت شناسی و انجام امور در مواقع مشخص و مخصوص به خود است، انسان مؤمن و مقید به نماز به ویژه نماز اول وقت، هواره در امور زندگی خود نیز وقت شناس و دقیق است.

 

وی عنوان کرد: علت ابتلاء جامعه به معضلات و مشکلات مختلف آن است که فریضه الهی نماز آن گونه که در دین مبنی اسلام سفارش شده اقامه نمی شود، اگر تمامی افراد یک جامعه اهل نماز باشند و تمام احکام و زوایای آن را به خوبی رعایت کنند، مشکلات به مرور حل می‌شود و شاهد جامعه ای پویا و با نشاط خواهیم بود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا اظهار کرد:  ترویج بی عدالتی و ظلم در جوامع مختلف به دلیل فراموشی یاد خداوند و آگاهی او در همه حال بر اعمال و کردار بندگان است، افرادی که وجود و نظارت خداوند را فراموش کردند به افرادی خطرناک تبدیل می شوند که از هر موقعیتی برای تضییع حقوق دیگران وظلمو فساد استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: یکی از مسائلی که هموارهدر ادارت بر لزوم رعایت آن تأکید شده است، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع است در حالی که ترویج فرهنگ اقانمه نماز با ایجاد نوعی خود کنترلی در افراد باعث می شود، فرد نسبت به تمامی افراد از جمله ارباب رجوع اداره خود، رعایت حرمت و احترام اسلامی را بکند.

 

وی گفت: اقامه نماز در کنار تمام مزایایی که دارد در ایجاد روابط حسنه بر مبنای اخلاق اسلامی در بین کارکنان ادارات نیز مؤثر است، ارتقاء سلامت معنوی، جنسی و جسمی کارکنان در همه حالات و شرایط ار آثار و برکات توجه به احکام و موازین اسلامی و در رأس آن ها نماز است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا عنوان کرد: نماز سبب ایجاد روحیه مسؤولیت پذیری در افراد می شود، کارکنانی که به ادای نماز بر اساس تمام احکام و ضوابط آن، مقید هستند، در هر شرایطی خود را ملزم به ادای وظایف اداری خود در بهترین شرایط می دانند و از همین جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارت سبب افرایش راندمان و کارآیی کارکنان و مجموعه اداری نیز می شود.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه اقامه نماز در جامعه فراهم شده و باید از موقعیت ایجاد شده برای اقامه این فریضه و سایر احکام و دستورات الهی استفاده شود.

 

وی عنوان کرد: اگر همه تلاش کنیم که نماز را اقامه کنیم و تنها به خواندن آن اکتفا نکنیم، به مرور شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیری در تمامی زمینه های مادی و معنوی خواهیم بود زیرا احکام و دستورات اسلامی طوری برنامه ریزی شده است که در کنار سعادت اخروز، سلامت و سعادت مادی و دنیوی ما را نیز تضمین می کند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا در پایان گفت: اقامه نماز یک فریضه الهی است، خداوند در قرآن کریم بارها بر لزوم اقامه این فریضه تأکید کرده است، ادارت دولتی از جمله اماکنی است که می تواند نقش مؤثری در ترویج این فریضه داشته باشد اما اقامه نماز در این اماکن نباید به تضییع حق الناس منجر شود./868/202/ب2

ارسال نظرات