۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۳۱۱۴۳۲
امام جمعه موقت کاشان:

رجوع به کارشناسان خبره در انتخابات از مصادیق حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این که یکی از مصادیق بزرگ حق الناس، دقت در شمارش آراء و عدم انجام امور خلاف قانون در محل برگزاری انتخابات است، گفت: شورای نگهبان حافظ حق الناس ملت در انتخابات است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که در همه انتخابات برگزار شده در طول تاریخ انقلاب اسلامی، آزادی در انتخابات به گونه ای که کسی نتواند رأی و نظر خود را بر مردم تحمیل کند، مشهود بوده است، گفت: ایجاد فضای مناسب برای رأی دادن مردم به دور از جو سازی و شانتاژ سیاسی، یکی از مصادیق بسیار مهم حق الناس در انتخابات است.

 

وی افزود: دوست و دشمن به آزادی انتخاب در نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، اعتراف دارند.

 

حجت الاسلام احتشام با بیان این که رجوع به کارشناسان خبره برای عدم انحراف در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید رهبری بوده است، گفت: رجوع به کارشناسان خبره در انتخابات نیز از مصادیق حق الناس است.

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که اگر افرادی با ظاهر سازی و فریب افکار عمومی سعی در انحراف افکار عمومی را دارند، همواره باید افراد متعهد و خبرگان با بصیرت در جهت فراهم کردن فضا به نفع جریان مستقیم و روشن انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

وی با تأکید بر این که در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای عدم انحراف در انتخابات، بهترین خبره ها که فقها و حقوق دادان شورای نگهبان هستند را به عنوان حافظان حق الناس ملت ایران در نظر گرفته اند، گفت: عدم انحراف از مسیر اسلام و راه انقلاب و امام و شهدا از اهداف تمهیدات قانون اساسی برای انتخابات است.

 

به گفته وی، یکی دیگر از مصادیق بزرگ حق الناس، دقت در شمارش آراء و عدم انجام امور خلاف قانون در محل برگزاری انتخابات است.

 

حجت الاسلام احتشام با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سازوکار انتخابات به شکلی تدوین شده است که دست بردن به صندوق های رأی، کاری بسیار سخت و ناممکن است، گفت: حضور همه افرادی که قانون اساسی را قبول دارند در انتخابات نیز از مصادیق حق الناس است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات