۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۱۱۵۶۶
امام جمعه موقت اصفهان:

جوسازی علیه شورای نگهبان به ضرر منافع ملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رهبر با اشاره به وظایف قانونی شورای نگهبان و اهتمام این شورا به انجام وظایفی که برای آن در قانون تعریف شده است، گفت: : این‌که اشخاص اگر تأیید صلاحیت شوند از شورای نگهبان حمایت کنند و اگر رد صلاحیت شدند علیه شورای نگهبان موضع گیری کنند، درست نیست و این نگرشی است غلط و ناصحیح که به ضرر کشور و مردم تمام می‌شود.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه شورای نگهبان و نظارت استصوابی شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان یک نهاد قانونی در نظام مقدس اسلامی است که دارای جایگاه و وظایفی تعریف شده است و آنچه بر اساس قانون تصمیم گیری کنند و نتایجی که اعلام کنند قانونی است و لازم است از آن تبعیت شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اعتراضات و هجمه برخی اشخاص و گروه‌ها بی مورد است و اگر هم کسی اعتراضی دارد می‌تواند از مجاری قانونی پیگیری کند، مسیر قانونی برای اعتراض در نظر گرفته شده است و شورای نگهبان پاسخگوی اعتراضات قانونی اشخاص است.

 

امام جمعه موقت اصفهان جوسازی علیه شورای نگهبان را بسیار غلط و به ضرر منافع ملی و کشور دانست و تصریح کرد: این‌که اشخاص اگر تأیید صلاحیت شوند از شورای نگهبان حمایت کنند و اگر رد صلاحیت شدند علیه شورای نگهبان موضع گیری کنند درست نیست و این نگرشی است غلط و ناصحیح که به ضرر کشور و مردم تمام می‌شود.

 

حجت الاسلام رهبر با بیان این‌که طبیعت انسان این است که خلاف منافع خود را به سختی می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون نظر می‌دهد و اشخاص باید مطیع قانون و نظرات قانونی شورای نگهبان باشند، بنده نیز برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودم ولی به دلیل آماده نبودن برای امتحان شورای نگهبان از کاندیداتوری باز ماندم و هیچ انتقادی به شورای نگهبان و عملکرد این شورا ندارم و مطیع قانون هستم و انتظار و گله‌ای هم از کسی ندارم.

 

وی با اشاره به این‌که همواره در ایام انتخابات افرادی که رد صلاحیت می‌شوند علیه شورای نگهبان موضع گیری می‌کنند، تصریح کرد: همه باید مطیع قانون باشند، معمولا برخی اشخاص که رد صلاحیت می‌شوند یک مدتی سر و صدایی می‌کنند و بعد تمام می‌شود، اگر بنا باشد که از قانون طبعیت نشود و نظارت و نظرات شورای نگهبان نادیده گرفته شود کشور دچار هرج و مرج و بی‌نظمی خواهد شد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید براین‌که شورای نگهبان تسلیم جوسازی‌ها نمی‌شود و با در نظر گرفتن قوانین و رضایت خداوند متعال عمل می‌کند، گفت: برخی اشخاص جوسازی‌هایی علیه شورای نگهبان انجام داده و می‌دهند اما این مسائل روی فعالیت و عملکرد شورای نگهبان و پایبندی آن به قوانین اثری ندارد و امیدواریم که همه به خوبی از قوانین کشور تبعیت کنند./1304/302/ب2

ارسال نظرات